تنفس سیلیس کریستالی چه خطراتی دارد؟

در این مطلب نانو مواد در مورد خطرات تنفس سیلیس کریستالی به صحبت پرداخته است. برخی از مواد شیمیایی هستند که کار کردن با آنها نیازمند دقت زیادی می باشد. زیرا ممکن است که این مواد شیمیایی عوارض و خطرات زیادی داشته باشند و سلامت انسان را تهدید کنند. به همین دلیل لازم است که در زمان کار کردن با این مواد شیمیایی از ماسک و سایر تجهیزات محافظتی استفاده نمایید. بیشترین آسیب های مواد شیمیایی مختلف که به سلامت انسان وارد می کنند، مشکلات تنفسی است.


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد کلویید اکسید گرافن کلیک کنید.

 

 

تنفس سیلیس کریستالی چه خطراتی دارد؟

یکی از موادی که کار کردن با آنها نیازمند استفاده از تجهیزات حفاظتی است، سیلیس کریستالی میباشد. تنفس سیلیس کریستالی می تواند خطرات زیادی برای بدن داشته باشد. به همین دلیل سایت نانو مواد کرده کننده انواع مواد و پودر های شیمیایی و غیر شیمیایی میباشد، دست دارد در این مقاله برای شما بیان کند که تنفس سیلیس کریستالی چه خطراتی دارد؟ اگر قصد استفاده از این ماده را دارید، تا انتهای این مطالب همراه ما باشید.

 

جهت کسب اطلاع از کاربرد نانو دی اکسید تیتانیوم در کشاورزی این مطلب را حتما مطالعه نمایید.

 

سیلیس کریستالی چیست؟ 

سیلیس یکی از ترکیباتی می باشد که در پوسته زمین یافت شده و از ترکیب شدن سیلیکون با اکسیژن به دست می آید. کریستال سیلیس یک سنگ بی رنگ و یا خاکستری می باشد. این سنگ دارای انواع مختلفی می باشد و کاربردهای متفاوتی دارد. کریستال سیلیس نسبت به سیلیس خالص دارای خصوصیات و کاربردهای بیشتری می باشد.

 

برای دانستن و آگاهی بیشتر درباره کاربرد پودر نانو کلسیم کربنات این مطلب را مطالعه نمایید.

 

اما این نکته را نیز باید در نظر گرفت که سیلیس کریستالی می تواند آسیب‌هایی را به بدن انسان وارد کند. به همین دلیل استفاده از آن باید با دقت بالایی همراه باشد. در ادامه با خطراتی که تنفس سیلیس کریستالی به بدن وارد می کند، آشنا خواهید شد.  

 

خطرات تنفس سیلیس کریستالی 

سال یکی از پرکاربردترین سنگ ها در صنعت میباشد و برشکاری های مختلفی بر روی آن انجام می شود. در طی انجام این برشکاری ها، غبار سیلیس کریستالی ممکن است وارد بدن شده و بیماری های مختلف تنفسی را به همراه داشته باشد. در ادامه چندین مورد از بیماری های تنفسی سیلیس کریستالی برای شما بیان خواهد شد. 


بیماری سیلیکوزیس:

سیلیکوزیس یکی از بیماری‌های ریه می باشد و در طی آن به دلیل استنشاق غبار سیلیس کریستالی، دچار التهاب می شود. این بیماری در صورت قرار گرفتن طولانی مدت در برابر غبار سیلیس اتفاق می افتد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرمول شیمیایی قرص های کلسیم این مطلب را دنبال کنید.

 

ابتلا به این بیماری پس از ۱۵ الی ۲۰ سال، کار با سیلیس کریستالی، پدید می آید. یکی از علائم ابتلا به این بیماری تنگی نفس می باشد و در مراحل پیشرفته‌تر خستگی و تنگی نفس شدید اتفاق می افتد. برای تشخیص این بیماری پزشکان از عکس برداری ریه استفاده می کنند. 

 

بیماری سرطان ریه:

سرطان ریه یکی دیگر از خطراتی است که تنفس سیلیس کریستالی، می تواند به همراه داشته باشد. سرطان ریه یکی از سخت ترین بیماری های تنفسی است و در آن بافت ریه آسیب های جدی می بیند. شما می توانید با استفاده از ماسک های فیلتر دار، هنگام کار با این سنگ های کریستالی، خطر ابتلا به سرطان ریه را به صفر برسانید. 

 

برای اینکه بدانید نانو سیلیکا چیست این مطلب را مطالعه کنید و با ما تماس بگیرید.


بیماری سل:

سومین خطری که تنفس سیلیس کریستالی می تواند برای شما به وجود آورد، سل می باشد. در یک بیماری عفونی و در بسیاری از موارد مرگبار می باشد. باکتری های بیماری سل معمولاً به شش ها حمله می کند و باعث عفونت شدن ریه و سرفه شدید می شوند. این بیماری از طریق سرفه عطسه و یا بزاق معلق در هوا قابل انتقال میباشد.

 

اگر به طور طولانی مدت سیلیس کریستالی باعث عفونت ریه شود، در نهایت این عفونت تبدیل به بیماری سل شده و می تواند آسیب های جدی به ریه وارد کند. به همین دلیل مهم است که در هنگام کار با سیلیس کریستالی، از تنفس غبار آن خودداری نمایید. 

 

برای اطلاع از 5 کاربرد مهم نانو اکسید روی این مطلب را مطالعه کنید.


سیلیس کریستال یکی از پرکاربردترین سنگ های موجود در صنعت می باشد. بسیاری از افراد از این سنگ ها در موارد مختلفی استفاده می کنند. اما گرد سیلیس، می تواند بیماری های تنفسی زیادی را بوجود آورد. به همین دلیل لازم است که هنگام مار با این سنگ ها، از ماسک های مخصوص استفاده شود.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد نانو مواد در صنایع پزشکی این مطلب را مطالعه کنید.

 

سایت نانو مواد گستران پارس تلاش کرده است تا در این مقاله، انواع بیماری و خطراتی که تنفس سیلیس کریستالی به همراه دارد را برای شما بیان کند. این سایت انواع مواد شیمیایی را به مشتریان خود عرضه می کند. شما می توانید برای خرید انواع مواد مورد نیاز در صنعت، به این سایت مراجعه کنید.

سبد خرید