۵ کاربرد مهم نانو اکسید روی


همانطور که اطلاع دارید  نانو مواد تمامی مواد در ابعاد نانو را شامل می شوند. به نوعی هر ماده ای که یکی از بعد های آن در اندازه بین ۱ تا ۱۰۰ نانومتر باشد نانو مواد محسوب می گردد. یکی از نانو مواد هایی که در صنعت از آن استفاده می شود نانو اکسید روی است. این ماده دارای کاربرد های متنوعی می باشد. سایت نانو مواد قصد دارد در این مقاله شما را با نانو اکسید روی و ۵ کاربرد مهم این ماده ای ناتو آشنا کند. به شما پیشنهاد می گردد این مطالب را تا انتها مطالعه کنید.

 برای خرید نانو اکسید روی با ما در نانو مواد گستران پارس تماس بگیرید.

 

نانو اکسید روی چیست؟ 

نانو اکسید روی همان ذرات اکسید شده‌ی روی هستند که با فرمول شیمیایی Zno  شناخته می شوند. اکسید روی که ترکیبی معدنی یا غیر آلی است که به شکل پودری سفید رنگ و غیر محلول در آب می باشد. اکسید روی کاربردهای متفاوتی مانند درمان بیماری های چشمی در قدیم و ساخت فلز برنج داشته است. امروزه با پیشرفت علم، دانشمندان فعال در زمینه نانو، توانسته اند ذرات اکسید روی را در ابعاد نانو، تولید کنند. نانو اکسید روی، کاربرد های بیشتری نسبت به اکسید روی معمولی دارد. همچنین ویژگی های منحصر به فردی مانند سختی بیشتر نسبت به آن دارد. از این ماده در بخش های مختلفی استفاده می شود که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت. 

برای اینکه بدانید گرافن چیست و چه کاربردهایی دارد این مطلب را مطالعه کنید و برای خرید با ما تماس بگیرید.

۵ کاربرد مهم نانو اکسید روی

  1.  استفاده در صنعت لاستیک سازی: از نانو اکسید روی  در صنعت لاستیک سازی برای عایق کردن لاستیک در مقابل جریان الکتریسیته و همچنین افزایش میزان چسبندگی آن با زمین استفاده می شود. البته باید دقت شود که میزان نانو اکسید روی بیش از حد استاندارد نباشد؛ زیرا در این صورت منجر می گردد که چسبندگی با سطح جاده افزایش یابد و لاستیک زودتر از موعد مستهلک شود.
  2.  مصارف دارویی: از نانو اکسید روی، همچنان مانند گذشته برای درمان دارویی برخی بیماری های چشمی استفاده می شود. با این تفاوت که این ذرات به دلیل ریز بودن، هیچ گونه آسیب جانبی و سختی ای در مصرف نخواهند داشت. از این رو علم نانو به علم پزشکی، کمک شایانی کرده است. 
  3.  لوازم بهداشتی: نانو اکسید روی، خاصیت ضد باکتریایی دارد. از این رو در ساخت انواع شوینده های شیمیایی، مورد استفاده قرار می گیرد. نکته مثبت استفاده از این ماده این است که سمی نبوده و هیچگونه خطری برای انسان و محیط زیست، نخواهد داشت. 
  4.  لوازم آرایشی: اکثر نانو مواد ها، خاصیت محافظتی در مقابل اشعه فرابنفش خورشیدی را دارا هستند، اما نانو اکسید روی، این خاصیت را در سطح بالایی دارد. به همین دلیل از این ماده در ساخت لوازم آرایشی و مراقبت پوست، مانند کرم ضد آفتاب، استفاده می شود. 
  5.  تصفیه آب: نانو اکسید روی، دارای قدرت جذب بالا می باشد. به همین دلیل می تواند اکثر آلودگی ها را جذب کرده و در خود نگه دارد. از این رو، از این ماده در ساخت دستگاه های تصفیه آب نیز استفاده می گردد. 

برای اینکه بدانید اکسید روی چیست این مطلب را مطالعه کنید و برای خرید با ما تماس بگیرید.

نانو اکسید روی یکی از مهمترین مواد نانو است که کاربرد های گسترده ای در زمینه های پزشکی، آرایشی و بهداشتی دارد. همچنین از این ماده در ساخت شیشه، بسته بندی، تصفیه آب، پلیمر و...  استفاده می گردد. بنابراین می توان گفت این ماده در گروه نانو مواد های پرمصرف قرار می گیرد. سایت نانو مواد، نانو اکسید روی را برای مصارف آزمایشگاهی و کارگاهی موجود دارد. شما می توانید به این سایت مراجعه کرده و با متخصصان نانو، در این سایت مشورت کنید. پس از مشورت در مورد کاربرد، کیفیت مواد و...، هر میزان از نانو اکسید را که نیاز دارید، از طریق این سایت سفارش دهید.

برای اینکه بدانید نانو سیلیکا چیست این مطلب را مطالعه کنید و با ما تماس بگیرید.

 

 

سبد خرید