کاربرد مواد نانو در صنایع پزشکی

مواد نانو از موادی هستند که استفاده از آن ها در چند سال اخیر بسیار فراگیر شده است. به همین دلیل بسیاری از صنایع در تلاش هستند تا به نوعی از این مواد استفاده کرده و از مزایای آن بهره ببرند. کاربرد مواد نانو در زمینه های مختلف صنعتی بسیار زیاد است.

برای اینکه بدانید نانو کربنات کلسیم چیست این مطلب را مطالعه کنید.

یکی از زمینه هایی که از این مواد استفاده می شود در صنایع پزشکی می باشد. این مواد نانو در بسیاری از بخش های پزشکی به کمک پزشکان و بیماران آمده و شرایط را برای آنان آسان تر کرده اند. به همین دلیل سایت نانو مواد قصد دارد تا کاربرد مواد نانو در صنایع پزشکی را برای شما توضیح دهد. اگه شما نیز کنجکاو هستید که بدانید در صنایع پزشکی چه استفاده هایی از نانو مواد می شود و یا نگرانی بابت استفاده از این مواد دارید، حتما این مطالب را تا انتها مطالعه کنید.

برای دانستن 5 کاربرد مهم نانو اکسید مس این مطلب را مطالعه کنید.

مواد نانو چه موادی هستند؟


نانو مواد ها به صورت مایع یا جامد وجود دارند و از ذرات بسیار ریز تشکیل شده اند. نانو مواد ها حداقل در یکی از ابعاد طول، عرض یا ارتفاع، دارای اندازه نانومتری به طول یک تا صد نانومتر هستند. این اندازه کوچک باعث می شود این مواد خاصیت هایی مانند آب گریزی، حفاظت، سختی و استحکام، طول عمر بالا و... برای ماده به وجود می آورند که آن ماده در ابعاد بزرگ این خاصیت ها را ندارد. از این رو این مواد در صنعت و زندگی ما کاربرد های فراوانی دارند. این مواد در صنایع پزشکی نیز کاربرد های بسیاری دارند، در ادامه به معرفی این کاربرد ها خواهیم پرداخت.

برای اینکه 5 کاربرد مهم نانو کربنات کلسیم را بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

 

کاربرد مواد نانو در صنایع پزشکی


 استفاده از نانو تکنولوژی بجای عمل جراحی که یک عمل تهاجمی: این کار بسیار کم خطرتر است و نیازی نیست تا بافت‌های بزرگ بدن را برای رفع بیماری جراحی کنیم. در صورتی که با وجود نانو داروها این اتفاق بسیار ساده‌تر حل می شود.

برای مثال، در افرادی که دارای بیماری قلبی هستند یا دچار حمله قلبی شده‌ اند، قلب‌شان ضعیف است و گاها دچار نارسایی است اما این مشکل به قدری حاد نیست که نیاز به جراحی داشته باشد. به همین منظور استفاده از نانو داروها مناسب ترین گزینه است.  بنابراین می توان گفت نانو مواد ها در پزشکی کاربرد زیادی در ساخت دارو دارند.

برای اینکه بدانید نانو مواد چه موادی هستند و چه کاربردی دارند این مطلب را مطالعه کنید.
 ترمیم بافت آسیب دیده: در ترمیم قلب است که با همکاری مهندسین بافت و با کمک نانو ذرات طلا توانسته اند قسمت آسیب دیده قلب را ترمیم کنند و بافت غیر عملکردی و مرده را جایگزین کنند. همچنین از نانو ذرات منیزیم نیز استفاده می‌شود که توانایی عبور از بافت را دارد و به سمت بافت آسیب دیده رفته و آن را ترمیم می‌کند.

برای اطلاع از مزایا و معایب استفاده از نانو مواد این مطلب را بخوانید.
 ساخت کیت آزمایش: یکی دیگر از کاربردهای فناوری نانو کیت‌ های تشخیص بیماری یا تشخیص افزایش غلظت یا عامل مانند حشیش در بدن هستند. به عنوان مثال در کیت تشخیص سریع ماده مخدر بر روی پد رهایش، نانو ذرات طلا متصل به آنتی بادی شناسایی ماده مخدر قرار داده می‌شود. به محض برخورد نمونه حاوی ماده مخدر، رنگ پد عوض می شود.

برای دیدن 4 دسته بندی مختلف نانو مواد ، این مطلب را مطالعه کنید.
از مواد نانو در صنایع مختلفی استفاده می شود. در این مقاله سعی شد که مهمترین کاربرد مواد نانو در صنایع پزشکی بیان کردند. استفاده زیاد از این مواد موجب شده تا بسیاری از فروشگاه ها و سایت ها، اقدام به فروش آن کنند. سایت نانو مواد یکی از سایت های عرضه کننده انواع نانو ذرات می باشد. این سایت، مواد نانو را با بالاترین کیفیت عرضه می نماید. شما می توانید برای انجام آزمایشات یا سایر نیاز های خود به این مواد، به سایت مراجعه کرده و آن را تهیه کنید. 

برای اطلاع از 5 کاربرد مهم نانو اکسید روی این مطلب را مطالعه کنید.

 

سبد خرید