۵ کاربرد مهم نانو اکسید مس

علم نانو کمک شایانی به انسان در صنعت، پزشکی، داروسازی و سایر زمینه ها کرده است. علم نانو حتی در زمینه شست شو و بهداشت نیز به کمک انسان آمده و کار را برای او راحت کرده است. علم نانو علم ریز ذرات می باشد. یکی از این ریز ذرات که به کمک علم نانو ساخته و مورد استفاده قرار می گیرد، نانو اکسید مس می باشد.

از اکسید مس، استفاده های زیادی می شود. اما نانو اکسید مس خواص و ویژگی‌های منحصربه‌فرد بیشتری نسبت به اکسید مس دارد. سایت نانو مواد قصد دارد ۵ کاربرد مهم اکسید مس را برای شما بیان کند. اگر شما به علم نانو علاقه مند هستید و می خواهید با آن اکسید مس آشنا شوید این مطالب را از دست ندهید. 

نانو اکسید مس چیست؟ 


 نانو ذرات اکسید مس یک پودر قهوه ای رنگ مایل به سیاه هستند. نانو ذرات اکسید مس میتوانند در معرض هیدروژن یا مونوکسید کربن در دمای بالا به فلز مس کاهش یابند. نانو ذرات اکسید مس برای انسان، محیط زیست و آبزیان خطرناک هستند و اثرات نامطلوبی را در دراز مدت به جا میگذارند. نانو ذرات اکسید مس با استفاده از روش رسوب آبی سنتز میشود. در این روش، از استات مس به عنوان ماده اولیه و هیدروکسید سدیم به عنوان عامل تثبیت کننده استفاده میشود.

نانو ذرات اکسید مس دارای ساختار مونوکلینیک تک فاز هستند.  احتمال آلرژی پوستی هنگام تماس با نانو ذرات اکسید مس بسیار کم است. با این حال، استنشاق دود و بخار اکسید مس منجر به تب فلزی میشود که یک بیماری با علائم آنفولانزا است.

برای اینکه 5 کاربرد مهم نانو کربنات کلسیم را بدانید این مطلب را مطالعه کنید.
 نانو اکسید مس را میتوان به عنوان منبع ایمن و بی خطر مس در مکملهای ضد ویروسی یافت، اما باید از مصرف بیش از حد این مکملها جلوگیری شود.  اکنون با نانو اکسید مس آشنا شدید، در ادامه ۵ کاربرد مهم اکسید مس را برای شما بیان خواهیم کرد.

۵ کاربرد مهم نانو اکسید مس


نانو اکسید مس در کنار خطرات کمی که برای انسان و محیط زیست دارد، استفاده و فواید زیادی نیز دارد. از این ماده در بخش های مختلف صنعت، استفاده می شود. ۵ کاربرد مهم نانو اکسید مس در ادامه بیان خواهد شد.
کاتالیزور سوخت موشک: کاتالیزور ها موادی هستند که در یک واکنش شرکت می کنند و سرعت انجام آن را افزایش می دهند، اما خود دچار تغییر نمی شوند. از نانو اکسید مس نیز همین استفاده در سوخت موشک ها می شود و منجر می گردد که سوخت زودتر مصرف شود و انرژی مورد نیاز فضاپیما و موشک ها تامین شود.

برای اینکه بدانید نانو مواد چه موادی هستند و چه کاربردی دارند این مطلب را مطالعه کنید.
استفاده در ابر رسانا ها: نانو اکسید مس دارای خاصیت رسانایی خوبی است. به همین دلیل در مواد ابر رسانا، ترموالکتریک و حسگر ها مورد استفاده قرار می گیرد.
پنل های خورشیدی: یکی دیگر از انواع کاربرد های نانو اکسید، کاربرد فوتورسانندگی و فوتو حرارتی، به عنوان نیمه هادی، برای تبدیل انرژی خورشیدی و ابررساناهای پیشرفته می باشد. بنابراین این نانو ذرات می توانند کمک شایانی برای رسیدن ما به انرژی پاک نمایند. 
تولید کابل: نانو ذرات اکسید مس یک ماده استاندارد برای تولید کابلهای الکتریکی و سکه است.

برای اطلاع از مزایا و معایب استفاده از نانو مواد این مطلب را بخوانید.
استفاده بعنوان آفت کش: نانو ذرات اکسید مس همچنین به عنوان ماده فعال در زیست کشها به عنوان مثال در کشاورزی ارگانیک مورد استفاده قرار می گیرند و جایگزین آفت کش های شیمیایی در این صنعت شده اند.


نانو اکسید مس یکی از مهمترین ذرات نانو مورد استفاده در صنایع مختلف می باشد. این ذرات علاوه بر ۵ کاربرد مهم گفته شده، دارای کاربردهای فراوان بسیاری هستند. شما می توانید پس از آشنایی کامل با این نانوذرات و دانستن کاربردهای آن، ذرات نانو اکسید مس را از طریق سایت نانو مواد سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید.

برای دیدن 4 دسته بندی مختلف نانو مواد ، این مطلب را مطالعه کنید.

سبد خرید