نانو کربنات کلسیم چیست؟

نانو مواد ها ذراتی هستند که به کمک علم نانو، از مولکول بزرگتر آن ماده تشکیل شده اند. این مواد دارای ویژگی های بیشتر و بهتری نسبت به مولکول های بزرگ همان ماده هستند. این مواد در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند و استفاده از آنها بسیار متداول می باشد.

یکی از مواد هایی که کاربرد زیادی در صنعت دارد، نام کربنات کلسیم است. سایت نانو مواد قصد دارد شما را با نانو کربنات کلسیم آشنا سازد و مطالبی در جهت چیستی، کاربرد ها و مزایا و معایب این ماده بیان کند. اگر به دنبال شناخت نانو کربنات کلسیم از مطالب را از دست ندهید. 

برای دانستن 5 کاربرد مهم نانو اکسید مس این مطلب را مطالعه کنید.

 

نانو کربنات کلسیم چیست ؟


نانو ذرات کربنات کلسیم در واقع همان کربنات کلسیم در ابعاد بسیار ریز می باشد. نانو ذرات کربنات کلسیم پودری سفید رنگ است ، اندازه متوسط ​​ذرات بین 15 تا 40 نانومتر است .فرمول مولکولی آن CaCO3 است. کربنات کلسیم به صورت پودر سفید، بدون بو یا بلورهای بی رنگ به نظر می رسد. عملا در آب حل نمی شود. به طور گسترده در سنگ های جهان اتفاق می افتد.

کلسیم در مواد معدنی مانند گچ، پلاژیوکلازها، دولومیت، پیروکسن ها و گارنت ها قرار دارد. علاوه بر کاربردهای مختلف صنعتی به عنوان یک ماده آلیاژی، کلسیم همچنین یک عنصر بیولوژیکی ضروری است که در استخوان ها، دندان ها و پوسته ها یافت می شود.

نانوذرات کربنات کلسیم از طریق رسوب نیترات کلسیم و محلول کربنات سدیم اشباع سنتز می شوند. نانو کربنات کلسیم دارای ویژگی های منحصر به فردی مانند زیست سازگاری و پتانسیل سیستم تحویل برای بارگیری دسته های مختلف.

برای اینکه 5 کاربرد مهم نانو کربنات کلسیم را بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

هزینه کم، ایمنی، خواص حساس به pH و... را دارا می باشد. از این رو موارد استفاده این نانو ذرات، بسیار گسترده است. اکنون که شما با پاسخ سوال نانو کربنات کلسیم چیست؟ آشنا شده اید، بهتر است با موارد مصرف نانو کربنات کلسیم نیز آشنا شوید.

کاربرد های نانو کربنات کلسیم


این ذرات به دلیل خواصی که نانو به آن ها بخشیده در بخش های مختلفی کاربرد دارند. در این بخش چندین مورد از کاربرد های نانو کربنات کلسیم، بیان خواهد شد. 

برای اینکه بدانید نانو مواد چه موادی هستند و چه کاربردی دارند این مطلب را مطالعه کنید.
 درمان مشکلات استخوان و دندان: از نانو کربنات کلسیم، برای پر کردن نقص استخوان، درمان ضایعات اولیه پوسیدگی دندان و تولید بافت استخوانی بدون فرم، استفاده می شود.  نانو ذرات CaCO3 به دلیل داشتن ویژگی های خاص یک کاربرد دوگانه بالقوه را به عنوان جایگزینی استخوان و دارو نشان می دهد.
 کمک به تصویر برداری: نانوذرات کربنات کلسیم برای فعال سازی نقشه کنتراست تصویر وابسته به قطبش ایده آل است ، که نسبت سیگنال به نویز ، بزرگنمایی و کنتراست را با دقت بی سابقه ای ارائه می دهد. به همین دلیل از نانو کربنات کلسیم به عنوان یک عامل بالا برنده کیفیت عکس در عکس برداری، استفاده می شود.

برای اطلاع از مزایا و معایب استفاده از نانو مواد این مطلب را بخوانید.
 استفاده در دارو ها: از این نانوذرات برای رساندن دارو های پروتئین دار آب دوست به بدن استفاده می شود. این نانوذرات، غیر سمی هستند. به همین دلیل سازگاری بالایی با مایعات بدن دارند.
 پوشش مواد در صنعت: نانوذرات و پودرهای کربنات کلسیم اغلب در کاربردهای صنعتی یافت می شوند که به پوشش محافظ نیاز دارند. در دسترس بودن گسترده و هزینه کم آن را به یک ماده مقرون به صرفه برای اهداف صنعتی تبدیل می کند.

برای دیدن 4 دسته بندی مختلف نانو مواد ، این مطلب را مطالعه کنید.

نانو کربنات کلسیم استفاده های مختلفی در صنعت دارد. این نانوذرات که از مولکولهای بزرگتر کربنات کلسیم تشکیل شده اند، دارای ویژگی های بیشتری نسبت به آنها هستند. سایت نانو مواد سعی کرده است تا اطلاعات کاملی در مورد این مواد در اختیار شما قرار دهد. اگر شما به دنبال تهیه و استفاده از نانو کربنات کلسیم برای موارد مورد نظر خود هستید، می توانید آن را از طریق این سایت خریداری نمایید.


برای اطلاع از 5 کاربرد مهم نانو اکسید روی این مطلب را مطالعه کنید.

سبد خرید