ژل فیوم سیلیکا چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد مواد نانو از جمله کاربرد ژل فیوم سیلیکا بسیار گسترده تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. این مواد در داروسازی، پارچه‌بافی، پوشش محافظ و شوینده های شیمیایی و حتی ساختمان سازی کاربرد دارد. برخی از نانو مواد ها در ساخت بتن استفاده می شود. این نانومواد ها دارای ویژگی‌های زیادی هستند که باعث افزایش کارایی و خواص بتن های عادی شده و آن را به بتن های نانو تبدیل می کند.

 

جهت کسب اطلاع از کاربرد نانو دی اکسید تیتانیوم در کشاورزی این مطلب را حتما مطالعه نمایید.

 

 

ژل فیوم سیلیکا چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از این مواد ژل فیوم سیلیکا نام دارد که از مواد مختلفی ساخته میشود. سایت نانو مواد یکی از معتبرترین شرکت های عرضه کننده مواد نانو و پودرهای نانو ذره می باشد، قصد دارد در این بخش ژل فیوم سیلیکا را برای شما بیان کند و کاربردهای آن را به شما معرفی نماید. اگر قصد آشنایی با این ماده را دارید تا انتها همراه ما باشید.

 

کاربرد ژل فیوم سیلیکا چیست؟

ژل های فیوم سیلیکا یکی از ماده های ترکیبی می باشد. این ژل از مواد مختلف مانند روان کننده ها، میکرو سیلیس و مواد ضد آب یا دفع کننده آب، ساخته شده است. میکروسیلیس ها در ژل های فیوم سیلیکا بیشترین درصد را دارا هستند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد کلویید اکسید گرافن کلیک کنید.

 

این ژل از دی اکسید سیلیسیم ساخته می شوند و یک پودر فوق العاده ریز که دارای ذرات کروی با قطر متوسط ۱۵۰ نانومتر هستند. می توان ژل فیوم سیلیکا را به طور تقریبی جزو نانومواد ها به حساب آورد. این ذرات تقریباً حدود ۱۰۰ برابر کوچکتر از ذرات سیمان هستند.

این ژل ها در موارد مختلف استفاده می‌شود اما بیشترین استفاده از آن در ترکیب با بتن می باشد. در ادامه به طور کامل در مورد کاربرد ژل فیوم سیلیکا بحث خواهد  شد.

 

برای اطلاع از کاربرد نانو اکسید روی در صنایع بسته بندی این مطلب را مطالعه کنید.

 

کاربرد ژل فیوم سیلیکا

فیوم سیلیکا دارای خواص روان کننده، قیمت مناسب و همچنین دافعه آب می باشد. کاربرد های این ژل در راستای همین ویژگی ها می باشد. در ادامه این کاربرد ها برای شما بیان خواهد شد. 

 

ساخت بتن مقاوم:

فیوم سیلیکا از ذرات سیمان بسیار ریزتر است. این امر باعث می شود که لابه لای ذرات سیمان موجود در بتن را پر کند و مقاومت بتن را افزایش دهد. این امر موجب می شود که در ساخت ساختمان های ضد زلزله از فیوم سیلیکا در بتن ریزی آن استفاده شود. 

 

برای اینکه در مورد تاثیر فناوری نانو در کشاورزی بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.


مقاوم در برابر مواد شیمیایی:

فیوم سیلیکا در مقابل خورندگی مقاومت خوبی دارد. به همین دلیل از این مواد در بتن ریزی نقاطی که در معرض خورندگی شیمیایی قرار دارند، استفاده می شود. این امر موجب می گردد که بتن ریزی این بخش ها بسیار راحت تر و با کیفیت بالایی انجام شود و طول عمر آن افزایش یابد. 


بتن ریزی در ساحل و اسکله:

ژل فیوم سیلیکا دارای خاصیت ضد آبی می باشد و دافعه آب ایجاد می کند. به همین دلیل از ژل فیوم سیلیکا، در ساخت بتن های مورد استفاده در بتن ریزی در ساحل و اسکله استفاده می شود. استفاده از این ژل در بتن مورد استفاده در سواحل و اسکله ها موجب می شود که طول عمر بتن ها افزایش یابد. این ویژگی ژل ها باعث می شود که از آن در بتن های مورد استفاده در ساخت پل ها، مخزن ها و سد ها استفاده می شود.


ساخت بتن های عایق با نفوذ پذیری کم:

این ذرات بسیار ریز هستند و همانطور که مشخص است تمامی حفره ها و راه های نفوذ نانومتری بتن ها را نیز پر می کنند و هیچ منافذی باقی نمیگذارند. این امر باعث می شود از فیوم سیلیکا برای ساخت بتن های عایق با نفوذ پذیری کم، استفاده شود. این ویژگی موجب می شود که بتن هایی که با ماده‌ی فیوم سیلیکا، ساخته می شوند، در برابر گرما، سرما، صدا و هوا، از مقاومت بیشتری برخوردار باشند.

 

جهت اطلاع از کاربرد سولفات مس این مقاله کاربردی را از دست ندهید.


استفاده از نانوذرات در ساخت بتن موجب افزایش کارایی آن می گردد. فیوم سیلیکا یکی از پرکاربردترین مواد در ساخت نانو بتن ها می باشد. سایت نانو مواد تلاش کرده است تا در این مقاله شما را با چیستی ژل فیوم سیلیکا و و همچنین کاربرد آن آشنا سازد.

 

خواص ضد باکتریایی نانو اکسید منیزیم را در این مطلب مطالعه کنید.

 

اگر شما قصد تهیه ژل فیوم سیلیکا و یا سایر پودر های نانو ذره را دارید، می توانید به سایت نانومواد مراجعه کنید. این سایت بسیار معتبر است و تمامی محصولات آن اورجینال و با کیفیت هستند. علاوه بر آن، این امکان برای شما وجود دارد که قبل از خرید، با مشاوران شرکت نانو مواد در ارتباط باشید.

سبد خرید