نانو اکسید آلومینیوم و کاربردهای آن

نانو اکسید آلومینیوم چیست؟ یک ترکیب شیمیایی تشکیل شده از آلومینیوم و اکسیژن است. به نانو اکسید آلومینیوم، آلومینا نیز گفته می شود. نانو اکسید آلومینیوم به شکل های مختلف کروی، الیاف جهت دار یا غیر جهت دار وجود دارند. دو نوع نانو ذرات آلفا و گاما وجود دارد. هر کدام از دو نوع نانو ذرات دارای خصوصیات مختص به خود می باشد. در اینجا به خصوصیات  می پردازیم.

برای خرید سولفات مس با ما تماس بگیرید.

خصوصیات نانو اکسید آلومینیوم چیست؟

همانطور که گفتیم نانو اکسید آلومینیوم انواع مختلفی دارد و شامل نانو اکسید ذرات گاما و آلفا می شود. در ابتدا این محتوا به نانو اکسید آلومینیوم چیست پرداخته ایم و بهتر است به نانو اکسید ذرات گاما نگاهی بیندازیم.

نانو اکسید آلومینیوم با فاز گاما

این نوع نانو ذرات نقطه ذوب پایینی دارند، سایز این نانو ذرات بسیار کوچک است و از آنها به عنوان حامل های کاتالیزوری استفاده می گردد. این نانوذرات ها در فاز آلفا مقاومت بیشتری دارد، به همین دلیل از نوع نانو ذرات ها در موارد عایقی و حرارتی استفاده فراوان می شود. 

نانو ذرات اکسید آلومینیوم آلفا

این نوع از نانو ذرات پودری هستند و به رنگ سفید یافت می شود. از این نوع نانو ذرات برای تولید مایعات انتقال حرارات بهره برده می شود. نانو اکسید آلمنیوم با فاز آلفا به دلیلی اصطکاک کم و مقاومت بالایی که دارد برای تولید مواد بیوزیستی مانند ایمپلنت های دندانی و قلب و عروق مورد استفاده قرار می گیرد. 

خرید نانو کلی را می توانید از طریق سایت نانو مواد گستران پارس انجام دهید.

از نانو اکسید آلومینیوم استفاده های فراوانی می شود از جمله کاربردهای آن در پزشکی، تصفیه آب، لوازم آرایشی بهداشتی و غیره می باشد. با توجه به تعاریف به کار رفته آیا در میدانید که خصوصیات نانو اکسید آلومینیوم چیست؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم.

خصوصیات نانو اکسید آلومینیوم چیست؟

هدایت حرارتی، مقاومت در برابر خوردگی، بازیافت و ضد میکروبی و غیره البته اینها مهمترین خواص نانو ذرات آلومینیوم هستن که نام برده شد. 

کاربردهای نانو اکسید آلومینیوم چیست؟

 از جمله کاربردهای نانو اکسید آلومینیوم را در زیر برای شما نام برده و هر یکی را به اختصار برای شما شرح می دهیم.

خرید نانو کلسیم کربنات را می توانید از طریق سایت نانو مواد گستران پارس انجام دهید.

 

کاربرد نانو اکسید آلومینیوم در داروسازی

اگر بخواهیم در صنعت داروسازی بگوییم که کاربرد نانو اکسید آلومینیوم چیست، می توان گفت که از نانو ذرات آلومینیوم برای تولید دارو مورد استفاده قرار می گیرد. در عملکرد آنتی اکسیدان ها تاثیر می گذارد، از تولید ROS جلوگیری می کند و یا سبب کاهش تولید  ROS می شود. 

نانو اکسید آلومینیوم چیست؟

 

کاربرد نانو اکسید آلومینیوم در ارتوپد

در علم ارتوپد از نانو کامپوزیت های سرامیکی بسیار دارای اهمیت هستند. که توانایی بینظیری در برابر خوردگی، مقاومت در برابر شکستگی و عوامل شیمیایی می تواند از خود نشان دهد. استفاده از نانو اکسید آلومینیوم نقش بسیار تعیین کننده ای در تولید مواد استفاده شده در زمینه ارتوپد دارد. 

هوا و فضا در کاربرد نانو اکسید آلومینیوم چیست؟

از نانو ذرات آلومینیوم در تولید سوخت هواپیما استفاده  می شود، مزیت عالی این مواد در سوخت می باشد تا در مصرف سوخت هواپیما صرفه جویی شود. سوخت یکی از نیاز های اولیه هواپیماها می باشد و از آن نه تنها برای تولید احتراق، بلکه برای استفاده و بکارگیری سیستم های خنک کننده نیز استفاده میشود. 

نانو اکسید آلومنیوم به عنوان یکی کاتالیزور مناسب

نانو اکسید آلومینیوم می تواند یک کاتالیزور بسیار خوب باشد یعنی اینکه وقتی از آن به عنوان یک سوخت جامد استفاده می شود به بهبود عملکرد آن کمک زیادی می کند. به عبارتی گرما و پایداری سوخت را بالا می برد. در واقع سرعت سوزاندن مواد سوخت جامد باید 20 برابر بیشتر است.

همچنین اگر تنها 5 درصد نانو آلومینیوم را به آلومینیوم معمولی اضافه کنیم فرآیند پخت سرامیک بهتر انجام می شود، یعنی با انتقال حرارت بالا و افزایش تراکم به راحتی پودر می شود. از دیگر مزیت نانو اکسید آلومینیوم توانایی پخت خوب در دمای پایین است. 

کاربرد نانو اکسید آلومینیوم در صنعت دریایی

استفاده از آلومینیوم در ساخت قایق ها اهمیت بالایی دارد، زیرا در عین سبک بودن باید در برابر خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان دهد. همین مزایا سبب شده تا از آن برای ساخت پل ها، قایق های مسافری و غیره بهره برده شود. 

ساختمان سازی و کاربرد نانو اکسید آلومینیوم چیست؟

از این ماده در ساخت ورق نورد، قالب های پنجره و غیره استفاده میشود. همچنین از این ماده برای پشتیبانی از شیشه در طیف های رنگی گسترده استفاده می شود. از آن در ساختمان های عمومی، صنعتی و شخصی استفاده می شود. 

خرید نانو اکسید مس را می توانید از طریق سایت نانو مواد گستران پارس انجام دهید.

 

کاربر شیمیایی نانو اکسید آلومینیوم

از این ماده برای افزایش سرعت واکنش در تولید مواد شیمیایی استفاده می شود. از این مواد برای ساخت و تولید ضد عرق ها نیز استفاده می شود. 

کاربرد در رنگ دانه های فلزی

پودر نانو اکسید آلومینیوم را می توان به منسوجات، پلاستیک و غیره اضافه کرد همچنین برای زیبایی رنگ خودرو نیز از آن استفاده می شود. 

کاربردهای دیگر نانو آلومینیوم فلزی 

نانو کامپوزیت ها، مواد بیوشیمی، مایعات انتقال حرارت، پوشش سطحی مواد، پوشش های رسانای شفاف و غیره...

سبد خرید