کاربرد نانو ذرات مس در صنعت شیلات

علم نانو کمک شایانی به انسان در صنعت، پزشکی، داروسازی و سایر زمینه ها کرده است. علم نانو حتی در زمینه شست شو و بهداشت نیز به کمک انسان آمده و کار را برای او راحت کرده است. علم نانو علم ریز ذرات می باشد. یکی از این ریز ذرات که به کمک علم نانو ساخته و مورد استفاده قرار می گیرد، نانو ذرات مس می باشد. از ذرات مس، استفاده های زیادی می شود. اما نانو ذرات  مس خواص و ویژگی‌های منحصر به فرد بیشتری نسبت به اکسید مس دارد. سایت نانو مواد قصد دارد کاربرد مهم نانو ذرات مس در شیلات را برای شما بیان کند. اگر شما به علم نانو علاقه مند هستید و می خواهید با نانو ذرات مس آشنا شوید این مطالب را از دست ندهید. 

برای آشنایی با اصول ایمنی و بهداشتی کار با نانومواد این مطلب را مطالعه کنید.

 

نانو ذرات مس چیست؟ 


یک نانو ذرهٔ مس، ذره ای از جنس مس با اندازهٔ ۱ تا ۱۰۰ نانومتر است. مانند بسیاری از دیگر فرم‌های نانوذره‌ها، یک نانوذرهٔ مس می‌تواند به وسیلهٔ فرایندهای طبیعی یا از طریق ترکیب شیمیایی تشکیل شود. این نانوذره‌ها به دلیل کاربرد تاریخی همچون عامل رنگ‌آمیزی و کاربرد مدرن در زیست‌پزشکی شهرت دارند. این ذرات با اندازه کوچک، قادر به واکنش بیشتر در مدت زمان کمتر به عنوان واکنشگر در سنتز آلی و فلزات آلی هستند. در حقیقت، نانوذرات مس در واکنش چگالش یدوبنزن حدود ۸۸ درصد به بیفنیل تبدیل می شود، در حالی که تنها ۴۳٪ از فلز مس قابل تبدیل در این واکنش است. روشهای مختلفی برای تولید نانوذرات مس سنتز شده شیمیایی در دسترس است.

اگر میخواهید بدانید که آیا نانوذرات به سلامت انسان آسیب می رسانند یا خیر این مطلب را مطالعه کنید.

کاربرد نانو ذرات مس در صنعت شیلات 


نانو ذرات مس در زندگی بشر تاثیرات زیادی دارند. از این ذرات در بخش های مختلفی استفاده می کنند. به عنوان فلز کاتالیست در صنعت مورد استفاده قرار میگیرد.همچنین نانو ذرات اکسیدی این عنصر هم مورد توجه بسیاری در صنعت قرار گرفته است.در دهه گذشته مطالعات مربوط به سنتز و کاربرد نانو ذرات مس از نظر دانشگاهی و صنعتی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است به دلیل پتانسیل زیاد آن برای جایگزینی فلزات گران قیمت مانند نانو ذرات نقره و نانو ذرات طلا در تولید آنتی باکتریال و مواد رسانا.

برای اینکه در مورد نقش نانوذرات در درمان سرطان بیشتر بدانید این مطلب را بخوانید.

تحقیقات و مطالعات در مورد استفاده از مواد مبتنی بر مس در بسیاری از زمینه های متنوع همچنان در حال رشد است، به عنوان مثال در سال های گذشته استفاده از آن در غشاها برای تصفیه آب،کشاورزی،الکترونیک و …گزارش شده است. در کنار تمام این کاربرد ها باید گفت نانو ذرات مس در شیلات نیز کاربرد دارند. 
در جیره غذایی برخی از ماهیان، مانند ماهی قرمز، از سولفات مس استفاده می کنند تا مواد مورد نظر تامین شود. تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد که نانو ذرات مس، نسبت به سولفات مس، راحت تر می تواند این نیاز را برطرف نموده و جایگزین این ماده در شیلات شود. بنابراین می توان گفت کاربرد نانو ذرات مس در صنعت شیلات، مربوط به تغذیه ماهیان می باشد. همچنین می توان از این ماده برای ضد عفونی کف استخر استفاده نمود.

برای اینکه از خواص نانو ذرات مطلع شوید این مطلب را بخوانید.

آزمایشات نشان داده است که در تغذیه ماهیان در هر کیلوگرم باید ۵ میلی گرم، سولفات مس موجود باشد، در حالی که این عدد در استفاده از نانو ذرات مس، سه میلی گرم در هر کیلوگرم می باشد. بنابراین می توان گفت به به کاربردن نانو ذرات مس در صنعت شیلات، موجب پایین آمدن هزینه های مصرفی می گردد. 
شما می توانید از نانو ذرات مس در صنعت شیلات به جای سولفات مس و یا سایر ترکیبات مس استفاده نمایید و از کیفیت و کارایی بیشتر آن نسبت به سایر مواد مشابه، بهره ببرید. سایت نانو مواد یکی از مهمترین سایت ها در زمینه‌ی فروش مواد نانو  می باشد. شما برای استفاده از این مواد کافی است به سایت نانو مواد مراجعه کنید و هر کدام از این مواد را که نیاز دارید، خریداری کنید.

برای اطلاع از مزایای نانو مواد برای محیط زیست این مطلب را بخوانید.
کاربرد نانو ذرات مس در صنعت شیلات صرفا به تغذیه ماهیان مربوط نمی شود و در بخش های الکترونیکی نیز کاربرد دارند. این ذرات بسیار بهتر و کاربردی تر از ذرات مشابه هستند. به همین دلیل از محبوبیت زیادی در بین مشاغل صنعتی مختلف، برخوردار هستند. شما می توانید برای بهره بردن از کاربرد نانو ذرات مس در صنعت شیلات، به سایت نانو مواد مراجعه کرده و از طریق این سایت، نانو ذرات مس را خریداری کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد نانو مواد در صنایع پزشکی این مطلب را مطالعه کنید.

 

سبد خرید