خواص الکترومغناطیسی نانو اکسید مس چیست؟

علم نانو یک علم نوظهور نسبت به سایر علوم تاثیر گذار در زندگی بشر می باشد. این علم به انسان کمک می کند تا مواد مختلف را به ذرات ریز تبدیل کند و آنقدر آنها را بشکند تا به ابعاد نانو برسد. مواد نانو در این ابعاد دارای خاصیت های متفاوتی هستند و می توانند در زمینه های مختلف به کار گرفته شوند. این مواد دارای انواع گوناگونی هستند.

یکی از مواد های مشهور و پرکاربرد، نانو اکسید مس می باشد. نانو اکسید مس، خود نیز دارای خواص گوناگون است. یکی از خواصی که نانو اکسید مس دارد، خواص الکترومغناطیسی نانو اکسید مس می‌باشد‌. سایت نانو مواد قصد دارد در این بخش به شما بیان کند که خواص الکترومغناطیسی نانو اکسید مس کدام است؟ اگر شما نیز تمایل به دانستن در مورد نانو مواد دارید، این مطالب را از دست ندهید.

برای آشنایی با کاربرد نانو ذرات در نساجی این مطلب را مطالعه کنید.

 

نانو اکسید مس چیست؟ 


اکسید مس یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی cuo2 است. این اکسید ماهیت کووالانسی دارد و در یک ساختار مکعبی شکل متبلور می شود. هنگامی که حرارت داده می شود به راحتی توسط هیدروژن کاهش می یابد. برای تهیه این اکسید، فلز مس را گرما می دهند. به دلیل واکنش هایی که در سطح فلز مس و اکسیژن موجود در هوا رخ می دهد یک لایه اکسید محافظ نازک ایجاد می شود که به عنوان یک لایه مقاومت در برابر خوردگی عمل می کند.

نانو اکسید مس، ذرات کوچک اکسید مس هستند که در یکی از ابعاد خود دارای اندازه‌ی نانو هستند. نانو اکسید مس دارای خواص منحصر به فرد و جدیدی نسبت به ذرات اکسید مس می باشد. به این دلیل، از این ماده استفاده های زیادی در صنعت می شود.

برای آشنایی با کاربرد نانو ذرات مس در صنعت شیلات این مطلب را مطالعه کنید.

خواص الکترومغناطیسی نانو اکسید مس


نانو اکسید مس دارای خواص های زیادی می باشد. برخی از این خواص به جنبه فیزیکی و برخی به جنبه‌ی شمیایی این مواد بستگی دارند. در این قسمت می خواهیم خواص الکترومغناطیسی نانو اکسید مس را بررسی نماییم. از نانو ذرات اکسید مس به عنوان کاتالیزور سوخت در موشک استفاده می شود. خواص الکترومغناطیسی نانو اکسید مس را می توان در مواد ابررسانا، مواد ترموالکتریک، حسگرها، شیشه، سرامیک، اعمال کرد.

خواص الکترومغناطیسی نانو اکسید مس موجب شده تا از این ماده به عنوان مقاومت های سرامیکی، ذخیره سازی مغناطیسی، سنسورهای گاز، کاربردهای فوتو رسانندگی و فوتو حرارتی، به عنوان نیمه هادی، برای تبدیل انرژی خورشیدی و ابر رساناهای پیشرفته از موارد مهم استفاده از نانو ذرات اکسید مس هستند.همچنین به دلیل میدان الکترومغناطیسی تولید شده توسط این نانو ذرات، نانو ذرات اکسید مس یک ماده استاندارد برای تولید کابل های الکتریکی و سکه به شمار می آید. 

برای آشنایی با اصول ایمنی و بهداشتی کار با نانومواد این مطلب را مطالعه کنید.
 نانو ذرات اکسید مس همچنین به عنوان ماده فعال در زیست کش ها به عنوان مثال در کشاورزی ارگانیک، فرایندهای پوششدار کردن ضد رسوب و محافظت از چوب مورد استفاده قرار میگیرد. در محصولات مصرفی مانند روبالشی و جوراب از نانو ذرات اکسید مس به عنوان ضد میکروب استفاده میشود. نانوذرات اکسید مس در دارورسانی نیز کاربرد دارد و ویژگیهای بیولوژیکی نانو ذرات اکسید مس از جمله اثرات ضد میکروبی علیه طیف وسیعی از پاتوژنها و همچنین باکتریهای مقاوم در برابر دارو استفاده می شود. 

اگر میخواهید بدانید که آیا نانوذرات به سلامت انسان آسیب می رسانند یا خیر این مطلب را مطالعه کنید.

خطرات ناشی از استفاده زیاد از نانو اکسید مس


تمامی مواد نانو در مصرف به اندازه، دارای خطرات کمی می‌باشند. اما ممکن است در صورت سومصرف، آلرژی هایی برای برخی افراد ایجاد کند. در ادامه به بررسی خطرات ناشی از استفاده این مواد خواهیم پرداخت. احتمال آلرژی پوستی هنگام تماس با نانو ذرات اکسید مس بسیار کم است. با این حال، استنشاق دود و بخار اکسید مس منجر به تب فلزی میشود که یک بیماری با علائم آنفولانزا است.

نانو ذرات اکسید مس را میتوان به عنوان منبع ایمن و بی خطر مس در مکملهای ضد ویروسی یافت، اما باید از مصرف بیش از حد این مکملها جلوگیری شود. عوارض جانبی تماس نانو ذرات اکسید مس در انسان عبارتند از تهوع و استفراغ پس از بلع یا آسیب به ریه پس از تنفس بخار نانو ذرات اکسید مس. 

برای اینکه در مورد نقش نانوذرات در درمان سرطان بیشتر بدانید این مطلب را بخوانید.
با این حال، مس یک عنصر ضروری برای عملکرد طبیعی بسیاری از بافتها از جمله سیستم عصبی، سیستم ایمنی، قلب، پوست و نیز تشکیل مویرگها است. برخی از گونه های حیات وحش حساسیت بیشتری نسبت به مسمومیت با مس دارند.

نانو اکسید مس یکی از مواد های معروف در زمینه نانو مواد می باشد. استفاده از نانو اکسید مس در بسیاری از زمینه های علمی، رایج است. خواص الکترومغناطیسی نانو اکسید مس موجب شده است تا بسیاری از افراد به دنبال استفاده از این مواد در کار خود باشند. شما برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه نانو اکسید مس، می توانید به سایت نانو مواد مراجعه کنید.

برای اینکه از خواص نانو ذرات مطلع شوید این مطلب را بخوانید.

سبد خرید