اکسید روی چه نقشی در لاستیک ها دارد؟

اکسید روی یکی از مهم ترین ترکیبات شیمیایی معدنی است و در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد که شاهد نقش اکسید روی در لاستیک ها هستید. رنگ این ماده سفید است و در آب حل نمی شود، جالب است بدانید به این ترکیب غیر آلی در زمان های قدیم توتیا می گفتند. اکسید روی به صورت طبیعی در طبیعت وجود دارد ولی استفاده از این ماده مهم و کاربردی به قدری زیاد است که آن را به صورت صنعتی نیز می سازند. 

برای خرید نانو اکسید روی با ما در نانو مواد گستران پارس تماس بگیرید.

محصولاتی مانند لاستیک ماشین به عنوان وسیله ای که با جان انسان ها در ارتباط است و همچنین دارای قیمتی بالاست همیشه مورد توجه بوده است. استفاده از نانو مواد در صنعت لاستیک سازی بزرگترین خدمتی بوده که بشر به آن دست یافته است. 

نقش اکسید روی در لاستیک ها چیست؟

نقش اکسید روی در لاستیک ها بسیار زیاد است به طوری که از انواع مواد معدنی برای استحکام سازی لاستیک ماشین ها استفاده شده و سرانجام با استفاده از اکسید روی در صنعت لاستیک سازی به این نتیجه رسیدند که این مواد بهترین و موثرترین موادی است که می تواند به مقاومت لاستیک کم کند و همچنین عمر آن را افزایش دهد. یکی از ویژگی هایی که لاستیک ماشین باید داشته باشد خاصیت ارتجاعی در آن است. 

برای خرید سولفات مس با ما تماس بگیرید.

خاصیت ارتجاعی زمانی ایجاد می شود که از حرارت دهی برای آن استفاده می گردد. در این زمان از اکسید روی برای انجام عمل حرارت دهی استفاده می شود. در نتیجه لاستیک هایی که با این روش تولید میشوند کیفیت بسیار خوبی دارند. نقش اکسید روی در لاستیک ها نه تنها از نظر اقتصادی برای سازندگان لاستیک سود آور است، بلکه از نظر بالا رفتن طول عمر و اقتصادی بودن مدت زمان استفاده از لاستیک ها بسیار عالی است. 

نقش اکسید روی در لاستیک ها چیست؟

اکسید روی ماده ای کاربردی در صنعت لاستیک سازی به شمار می رود. اکسید روی سبب می شود تا لاستیک ماشین عمر طولانی تری داشته باشد. زیرا لاستیک ماشین تنها قسمتی از ماشین است که در طول دوران استفاده از آن دچار فرسایش جدی می شود، بنابراین باید از موارد لاستیکی بسیار محکم در آن استفاده شود. 

ویژگی نقش اکسید روی در لاستیک ها

اکسید روی و یا Zinc Oxide یک اکسید فلزی می باشد، ایم ماده به شکل پودری سفید رنگ ایت و در طبیعت نیز به ندرت یافت می شود، بنابراین می توان گفت مارده ای گران قیمت به شمار می رود. در اینجا می خواهیم به نقش اکسید روی در لاستیک بپردازیم:

از جمله ویژگی هایی که اکسید روی دارد این است که ضد قارچ و ضد باکتری می باشد. همچنین باعث دفع اشعه uv می شود. از اکسید روی به دلیل داشتن خواص عالی در آن در صنعت لاستیک سازی به صورت گسترده استفاده می شود. لاستیک به طور طبیعی با استفاده از یک ترکیب شیمیایی به نام ولکانیزاسیون به ترکیبی بسیار مقاوم تبدیل می شود. 

برای خرید کلسیم کربنات دارویی با ما تماس بگیرید.

اما فقط این کافی نیست و عوامل دیگری هستند که برای مقاوم تر کردن لاستیک باید از آن استفاده شود. اکسید روی یکی از همان مواد حیاتی است که قادر است که دارای خواص متعدد فیزیکی و شیمیایی می باشد. استفاده از اکسید روی در لاستیک موجب شده تا لاستیک در مقابل ساییدگی و حرارت مقاومت بالایی داشته باشد. اشعه ماورا بنفش نیز از دیگر عواملی است که به شدت به لاستیک آسیب وارد می کند بنابراین هیچ ماده ای مانند اکسید روی نمی تواند به سلامت و مقاومت لاستیک کمک کند. 

اهمیت نقش اکسید روی در لاستیک ها چیست؟

مهم ترین مصرف و نقش اکسید روی در لاستیک ها می باشد، از جمله خواص اکسید روی ضد قارچ بودن و ضد خوردگی در آن است و همین عامل باعث دوام در اشیاء می شود. امروزه اکسید روی به صورت صنعتی به وفور تولید می شود، ولی درجه خلوص آن متفاوت است. در هنگام استفاده از اکسید روی در کارخانه های لاستیک سازی موارد بهداشتی باید رعایت شود در صورت عدم رعایت در مصرف این ماده می تواند به محیط زیست آسیب وارد کند، و همینطور استنشاق این موارد در طولانی مدت می تواند عوارض خطرناکی را برای شما به همراه داشته باشد. 

برای خرید فیوم سیلیکا (ایروزیل) با ما تماس بگیرید.

از جمله خصوصیت بارزی که دلیل استفاده اکسید روی در لاستیک سازی شده است خاصیت ضد باکتری در آن است که می تواند از پوسیدگی و خوردگی آن در طول زمان جلوگیری کند. این ماده به عنوان مواد اولیه در کارخانه جات لاستیک سازی محسوب می شود و فرآیند شکل ظاهری، خاصیت فیزیکی آن را بهبود می دهد. از جمله تاثیراتی که نقش اکسید روی در لاستیک ها دارد عبارتند از: کاهش در زمان پخت، شتاب دهنده در سرعت صنعت لاستیک و استحکام در حباب های داخل لاستیک. همچنین شکل ظاهری آن را نیز تغییر می دهد مانند اینکه سطح آن را صاف و صیقلی کرده و شفافیت و درخشندگی در آن ایجاد می کند.

سبد خرید