3 ماده ضد عفونی کننده آب استخر کدام است ؟

در این مقاله به معرفی 3 ماده ضد عفونی کننده آب استخر می پردازیم. اگر مقداری آب به مدت زیادی در فضای بسته به صورت راکد باقی بماند، محل مناسبی برای رشد و زندگی باکتری ها و انگل های زیادی می شود. برای جلوگیری از این منظور باید به صورت مداوم و دوره ای فضای مورد نظر را که آب در آن محصور است، ضدعفونی کرد.

آب استخر نیز اینگونه است و در محوطه ای به صورت راکد وجود دارد. به همین دلیل باید صاحبان استخر، نسبت به ضدعفونی آن اقدام کنند. ضدعفونی استخر به روش های مختلف و با مواد شیمیایی متفاوتی انجام می شود.

برای اینکه در مورد کاربرد نانو اکسید مس در سرامیک سازی بیشتر بدانید به این مطلب مراجعه کنید.

 

ماده ضدعفونی کننده آب استخر
 

سایت نانو مواد در این بخش قصد دارد سه ماده ضدعفونی کننده آب استخر را برای شما بیان کند. اگر شما نیز دارای استخر هستید و آب آن بصورت راکد تا مدت ها در آن باقی می ماند، باید نسبت به ضدعفونی کردن آن اقدام کنید. بنابراین تا انتها همراه ما باشید تا با سه ماده ضد عفونی کننده آب استخر آشنا شوید.

 

۳ ماده ضد عفونی کننده آب استخر کدام است؟
 

کلر:

کلر یکی از مهمترین و پرکاربردترین مواد ضدعفونی کننده می باشد. کلر مناسب برای ضدعفونی با مواد مختلفی مانند کلسیم و سدیم تشکیل ترکیبات شیمیایی می دهد تا کیفیت ضدعفونی آن افزایش یابد. ساز و کار ضدعفونی کردن کلر به این صورت است که اگر ماده جدیدی وارد آب شود، کلن به سرعت با واکنش داده و یک اسید تولید می کند.

این اسید توانایی تخریب بالایی دارد و میتواند تمامی باکتری های بیماری زا را از بین ببرد. اگر برای ضدعفونی کردن استخر از کلر استفاده می کنید بهتر است آن را به صورت محلول آبی به آب استخر وارد کنید. زیرا قرص های کلر در یک نقطه متمرکز شده و نمی تواند تمامی نقاط استخر را تحت پوشش قرار دهد.

اگر میخواهید فرمول شیمیایی نانو اکسید روی را بدانید به این مطلب مراجعه کنید.

 در استفاده از کلر باید توجه کنید که در آب آمونیاک وجود نداشته باشد زیرا ترکیب این دو ماده با یکدیگر موجب ایجاد بوی نامطبوع و سوزش بینی و چشم خواهد شد.  کلر دارای عمر طولانی نسبت به ضدعفونی‌کننده‌های دیگر می‌باشد و می‌تواند هزینه‌های ضدعفونی‌کردن را کاهش دهد. کلر به هر سه صورت مایع، جامد و گاز موجود است و شما می توانید متناسب با نیاز خود آن را تهیه نمایید. 

 

برم:

برم یکی از مواد ضدعفونی کننده می باشد که می توان به جای کلر از آن برای ضدعفونی استخر استفاده کرد. ساختار ضدعفونی توسط بروم بسیار شبیه به کلر می باشد. برم تا مدت زیادی در استخر باقی میماند و خاصیت ضدعفونی کننده خود را حفظ می کند. این ماده در دماهای بالا نسبت به کلر دارای مقاومت بیشتری می باشد و مناسب استفاده در جکوزی است.

بروم از واکنش با مواد دیگر در آب، بوی ناخوشایندی ایجاد نمی‌کند این وجه تمایز باعث می‌شود بسیاری از افراد، به وسیله این ماده نسبت به ضدعفونی کردن استخر خود اقدام نمایند. البته به این نکته نیز باید توجه کنید که برم از قیمت بالاتری نسبت به کلر برخوردار است. 

 

برای اینکه در مورد تاثیر فناوری نانو در کشاورزی بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید

 

کات کبود:

کات کبود یا مس دو سولفات یکی از مواد ضدعفونی کننده می باشد که در آب استخر بعنوان ماده‌ی ضد خزه و جلبک، مورد استفاده قرار می گیرد. کات کبود می تواند یکی از مواد ضد عفونی کننده محمد در آب استخر باشد. اما به تنهایی برای این امر کافی نیست. هیچ ماده شیمیایی به اندازه‌ی کات مبود نمی تواند مانع رشد جلبک شود. اما خاصیت ضد عفونی کننده این ماده برای سایر باکتری ها تا حدی از کلر و برم کمتر است.

بنابراین پیشنهاد می شود از این ماده در کنار سایر ماده های ضد عفونی کننده در آب استخر استفاده شود. برای اضافه کردن این ماده ضدعفونی کننده به آب استخر، به ازای هر مترمکعب آب، بین ۱ تا ۲ گرم کات کبود به آب اضافه کنید.

 

برای اطلاع از کاربرد نانو اکسید روی در صنایع بسته بندی این مطلب را مطالعه کنید.

 

ضدعفونی کردن آب استخر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد؛ زیرا اگر آب استخر دارای انگل و باتری های مختلف باشد، منجر به ابتلای شما به انواع بیماری های پوستی می گردد. بنابراین همواره نسبت به ضدعفونی کردن استخر اقدام نمایید.

سایت نانو مواد در این مقاله تلاش کرده است تا سه ماده ضد عفونی کننده آب استخر را برای شما بیان کند. شما میتوانید برای تهیه کلر، برم یا کات کبود، به سایت نانو مواد گستران پارس مراجعه فرمایید و پس از مشورت با تیم پشتیبانی شرکت، اقدام به خرید مواد ضدعفونی استخر نمایید‌.

سبد خرید