افزایش ۵۰۰ درصدی سرعت شارژ باتری با استفاده از توپ های گرافنی

دستگاه های تلفن همراه مدت های زیادی است که با استفاده از باتری لیتیم یون ساخته می‌شوند و پیشرفت این باتری ها نسبت به سایر اجزا سخت تر بوده است. در چند ماه گذشته خبرهایی درباره باتری جدید طراحی شده که می‌تواند جایگزین سلول‌های لیتیم یون در تلفن‌های ما شود شنیده شد،  اما هیچ کدام آن‌ها هنوز عملی نشده اند. شاید پژوهش جدید منتشر شده توسط سامسونگ به ما در آینده کمک کند. مطابق با گزارش سامسونگ، توپ های گرافنی می‌توانند ظرفیت باتری را تا ۴۵% افزایش دهند و سرعت شارژ را تا ۵۰۰% بهبود دهند.

 باتری های آزمایشی جدید توسط موسسه پیشرفت سامسونگ با همکاری محققان در دانشگاه ملی سئول توسعه یافته اند. این تکنولوژی باتری به چند دلیل قابل توجه است. دلیل اول این که به بررسی سرعت شارژ و ظرفیت می‌پردازند. بسیاری از باتری‌های آزمایشی در یک یا چند مورد خوب هستند. دلیل دوم این که مواد مورد نیاز برای باتری غیر عادی و گران نیستند. در نهایت سامسونگ معتقد است که می‌تواند توپ‌های گرافنی را به باتری بدون تجهیز کردن امکانات کارخانه ها  خود ترکیب کند. 


گرافن در پیشرفت مواد بسیار موثر است زیرا این ماده استثنایی است و حتی یک جایزه نوبل نیز بدست آورده است. گرافن یک شبکه شش ضلعی از اتم کربن است که یک اتم ضخامت دارد. گرافن دارای پایداری بالا، هدایت حرارتی بالا است و می‌تواند به عنوان نیمه رسانا استفاده شود. در این مورد محققان به آسانی از سیلیکای موجود برای فرایند تبدیل گرافن به شبکه سه بعدی از توپ‌های فوق الذکر استفاده کرده است. توپ‌های گرافنی به عنوان لایه های محافظ بر روی آند و کاتد باتری استفاده می‌شوند و این چیزی است که اجازه می دهد ظرفیت شارژ و سرعت شارژ افزایش پیدا کنند.  
افزودن گرافن قادر است تا ظرفیت باتری های تلفن های هوشمند را تا ۵۰۰۰-mAh6000 برساند، که قبلا فقط در دستگاهای بزرگتر مانند تبلت مشاهده می‌شد. سامسونگ می‌گوید که باتری توپ گرافنی قادر است در مقایسه با شارژ کامل باتری در ۱ ساعت، باتری را در ۱۲ دقیقه شارژ کامل کند. البته زمان شارژ برای یک باتری که ظرفیت بالاتری دارد کمی بیشتر میشود.

سبد خرید