ترجمه و چاپ کتاب با عنوان نانومواد پیشرفته برای کاربردهای هوافضایی

کتاب حاضر توسط جناب آقای دکتر میثم جلالی عضو هیات علمی نانوفناوری دانشگاه علم و صنعت ایران در آذرماه 1398 در انتشارات دانشگاه علم و صنعت به چاپ رسید.
این کتاب از نمونه‌های نادری است که موضوعات علمی و فناورانه مرتبط با نانومواد را با کاربردهای هوافضایی تلفیق کرده است و نمونه‌های مختلفی از پژوهش‌های این عرصه را گزارش کرده است. از مزایای اصلی کتاب حاضر آن است که نویسندگان اصلی کتاب، از محققین و دانشمندان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی مرتبط با «ناسا» به عنوان مرکزی پیشرفته در حوزه هوافضا می‌باشند. لذا گزارش تجربیات و پژوهش‌های آنها می‌تواند برای محققین و پژوهشگران مراکز داخلی ایران نیز بسیار مفید واقع شود. 
این کتاب استفاده از نانومواد در کاربردهای حسگری (سنسوری)، احیای اتمسفر، بازیابی آب، ذخیره‌سازی انرژی در باتری‌های لیتیمی و پیل‌های سوختی، قطعات الکترونیکی، و حفاظت الکترومغناطیسی، تماماً برای کاربردهای هوافضایی و خصوصا ماهواره‌های بی یا با سرنشین، را به طور مفصل بررسی می‌کند. این کتاب که توسط محققینی با سال‌ها تجربه در حوزۀ پژوهش‌های نانوفناوری نگاشته شده است، حاوی آخرین و جدیدترین یافته‌ها و دستاوردهای موجود در منابع مطالعاتی در خصوص به‌کارگیری نانوفناوری در موضوعات هوافضایی است. 
این کتاب می‌تواند برای محققینی که بر روی انواع نانومواد و کاربردی‌سازی آنها فعالیت می‌کنند، منبعی سودمند محسوب شود. از منظر دانشگاهی، این کتاب در سطوح عالی تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مختلفی همچون مهندسی نانومواد، نانوشیمی، نانوفیزیک، نانومکانیک و نانوالکترونیک قابلیت به‌کارگیری در زمینۀ تدریس و انجام پروژه‌های تحقیقاتی را دارا می‌باشد.
سرفصل‌های کتاب به شرح زیر می‌باشند:
۱- نانومواد حسگری پیشرفته برای کاربردهای هوافضایی
۲- چالش‌ها و احتمالات در فنانوری نانوحسگرها
۳- مواد نانومتخلخل در احیای اتمسفر
۴- نانوفناوری در سیستم‌های پیشرفتۀ تأمین حیات و بازیابی آب
۵- نانومواد برای آند باتر های پیشرفتۀ لیتیم-یون
۶- نانومواد کاتدی برای باتری‌های لیتیم-یون
۷- نانومواد در پیل‌های سوختی تجدیدپذیر
۸- نانوفناوری برای ادوات نانوالکترونیک
۹- نانوکامپوزیت‌ها برای حفاظت الکترومغناطیس
۱۰- نانوکامپوزیت‌های اپوکسی-نانولوله کربنی برای حفاظت در برابر تداخل الکترومغناطیسی
۱۱- ارائه پژوهش‌های نانوفناوری مرتبط با ناسا در کلاس درس
۱۲- خط سیر آینده در تحقیق و توسعه نانوفناوری در ناسا

علاقه مندان برای تهیه کتاب می توانند با شماره تلفن 09358534280 تماس حاصل نمایند.
همچنین جهت خرید گرافن و گرافن اکسید تک لایه و دیگر نانو مواد می توانید به صفحه این محصولات در سایت شرکت نانو مواد گستران پارس مراجعه فرمایید.
 

سبد خرید