نقش مستربچ در پلی اتیلن

پلی اتیلن PE رایج ترین پلیمر پلاستیکی مورد استفاده در جهان است. تحقیقات گسترده ای در دهه های اخیر به منظور بررسی روش های ممکن برای تهیه پلاستیک های ضد باکتری انجام شده است. مواد پلاستیکی جدید با خاصیت ضد باکتریایی ذاتی را می توان برای این منظور با پلیمریزاسیون یا کوپلیمریزاسیون مونومرهای جدید یا با اصلاح شیمیایی و/یا ترکیب پلیمرها ساخت. مستربچ MB یک افزودنی جامد یا مایع برای پلاستیک است که برای رنگ آمیزی پلاستیک ها (مستربچ رنگی) یا دادن خواص دیگر به پلاستیک ها (مستربچ افزودنی) استفاده می شود. استفاده از مستربچ‌ها به کارخانه اجازه می‌دهد تا درجات کمتری از پلیمر را نگه دارد و پلیمر طبیعی ارزان‌تر را به صورت عمده خریداری کند. مواد حامل مستربچ می تواند بر اساس موم (حامل جهانی) یا بر روی یک پلیمر خاص، یکسان یا سازگار با پلیمر طبیعی مورد استفاده (پلیمر خاص) باشد. به عنوان مثال. EVA یا LDPE پلی اتیلن با چگالی کم) می تواند به عنوان حامل پلی اولفین استفاده شود. LDPE اولین درجه پلی اتیلن بود. علیرغم رقابت پلیمرهای مدرن تر، LDPE همچنان یک درجه پلاستیکی مهم است. متداول ترین روشی که برای تهیه پلاستیک های ضد باکتری استفاده می شود، گنجاندن مواد آلی یا معدنی مختلف مانند عصاره چای، کیتوزان، مس، نقره، روی و غیره در ماتریس های پلیمری است. نانوذرات ZnO به صورت صنعتی برای اصلاح پلاستیک ها استفاده می شود. ویژگی مشترک آن فعالیت ضد باکتریایی آن است. فعالیت ضد باکتریایی آن در برابر باکتری های بیماریزای انسانی به ویژه E.Coli و S.aureus نشان داده شده است.

انواع مختلفی از میکروب ها مانند قارچ های کپک، قارچ های کپک، جلبک ها، مخمرها در همه جا یافت می شوند. محصولات پلاستیکی تصفیه نشده می توانند توسط رشد میکروب ها مورد حمله قرار گیرند که باعث تغییر رنگ، بوی نامطبوع و تخریب پلیمر می شود. افزودنی‌های ضد میکروبی را می‌توان با رزین‌های پلاستیکی در حین ترکیب یا به‌عنوان مستربچ در طول پردازش ترکیب کرد و یک درمان بیوسید برای کنترل میکروب‌ها ارائه کرد. این ضد میکروبی ها از سطح در برابر لکه شدن و تخریب ناشی از میکروارگانیسم ها محافظت می کنند. ضد میکروبی ها با کنترل/کاهش میزان میکروارگانیسم ها روی سطح جسم، بهداشت را حفظ می کنند.

محصولات پلاستیکی و صنایعی که از افزودنی های ضد میکروبی بهره می برند

ما از پلاستیک در هر بخش از زندگی خود - از آشپزخانه گرفته تا دفتر - استفاده می کنیم و بیشتر صنایع از ترکیب مستربچ ضد میکروبی سود می برند.

 

محصولاتی که زمان زیادی را در محیط‌های با رطوبت بالا یا در نزدیکی آب می‌گذرانند، بیشتر مستعد رشد باکتری‌ها، کپک‌ها و قارچ‌ها هستند.

خرید نانو اکسید روی: شرکت نانو مواد گستران پاس مفتخر است که نانو اکسید روی را بصورت تخصصی با بهترین کیفیت تولید کرده و با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان در سراسر کشور قرار می دهد.

سبد خرید