کربومر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کربومر چیست؟ کربومر ماده ای پودری سفید رنگ است که در صنعت لوازم آرایشی به عنوان نوعی ژل از آن استفاده می شود. استفاده از کربومر هیچ ضرر و زیانی برای سلامتی بدن ندارد. کربومر پلیمرهایی هستند که از کلرید اسید ساخته شده اند. البته باید گفت این ماده در گریدهای مختلفی وجود دارد و کاربردهای متنوعی نیز دارد. کربومر انواع مختلفی دارد و این تنوع به دلیل اجزای خاص پلیمری و وزن مولکولی آن می باشد.

برای خرید نانو اکسید روی با ما در نانو مواد گستران پارس تماس بگیرید. 

انواع کربومر چیست؟

همانطور که در ابتدا به تعریف "کربومر چیست" پرداخته ایم، مشخص شد که این ماده انواع مختلفی دارد که هر یک از آنها دارای ویژگی و قابلیت های متفاوتی است که در ادامه به "انواع کربومر چیست" خواهیم پرداخت.

کربومر 934

به نوع از کربومر کارباپول نیز گفته می شود. در اصطلاح عدد 934 وزن مولکولی آن است. کربومر ها به دلیل وزن بالایی که در دارند در صنایع آرایشی مورد استفاده قرار گرفته و از آنها برای ساخت انواع مختلف ژل استفاده می شود. کربومر به دلیلیه اینکه یک ماتریس ژل با ظاهری کریستالی است، برای استفاده در دارو های خوراکی کاربرد دارد. پلیمر های کربومر در صنعت کاربرد های فراوانی دارد. 

کربومر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

کربومر 941

این پلیمر از اسید اکریلیک ساخته شده است. تفاوت این نوع کربومر با درگیر انواع کربومر در وزن مولکولی آن می باشد. این پلیمر ها به صورت غیر فعال هستند و در اسیدیته 6 و 9 خنثی می شوند. 

برای خرید کلسیم کربنات دارویی با ما تماس بگیرید.

کربومر 940

این نوع کربومر خوراکی است و از آن در صنعت دارو سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این پلیمر می تواند ویسکوزیته را تقویت کند و این یکی از مزیت آن به شمار می رود. از دیگر کاربردهای  کربومر 940 عبارتند از ساخت روغن بدون امولسیون، تثبیت آب در روغن و غلیظ کردن آب می باشد. 

گرید 940 خواص دیگری مانند روان کنندگی، ضد رسوب بودن و ضد خوردگی نیز دارد. این گرید از کربومر موجب تعلیق موارد جامد در مایعات می شود. از دیگر کاربردهای فراوانی که گرید 940 کربومر دارد عبارتند از استفاده در محصولات ضد پیری، تولید پانسمان های زخم، کرم دور چشم، استفاده در رایحه عطر ها، کرم های مرطوب کننده، تولید خمیر دندان، لوسیون های پوستی، قطره های چشمی و غیره است. گرید 940 کربومر حساسیت ایجاد نمی کند، در برابر حرارت پایداری خوبی از خود نشان می دهد. 

همانطور که توضیح داده شد موضوع "کربومر چیست" انواع و کاربردهای فراوانی دارد. بی خطر بودن آن و همچنین خوراکی بودنش سبب شده تا از آن استفاده های فراوانی شود. از جمله استفاده این ماده بی خطر در لوازم آرایشی یک از مزیت های خوب این ماده می باشد. البته برای اینکه ایمنی در این ماده اثبات شود آزمایش های فراوانی بر روی آن صورت گرفته است. طبق تحقیقاتی که روی این ماده کاربردی صورت گرفته مانند: 

  • تجمع بیولوژیکی در آن صورت نمی گیرد؛
  • هیچگونه ماده سمی در آن یافت نشده و از لحاظ ایمنی کاملا مساعد با بدن انسان است؛ 
  • خاصیت حجم دهندگی بالایی دارد؛ 
  • شفافیت بالایی دارد؛
  • از کربومر به عنوان غلیظ کننده در لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد؛
  • دارای خاصیت همگن شدن در تمامی ترکیبات؛
  • خاصیت جذب بالای آب و معلق شدن در ان حجم آن را چندین برابر می کند. 

مواردی که گفته شد از جمله فوایدی بودند که برای کربومر شاخص است.

خرید پودر نانو آلومینا را می توانید از طریق سایت نانو مواد گستران پارس انجام دهید.

از جمله کاربردهای فراوان کربومر در ساخت خمیر دندان، محصولات ضد پیری، پاک کننده های آرایش صورت و دور چشم می باشد. استفاده از کربومر در لوسیون های پوست موجب مقاوم شدن لایه نازک پوست شده حس بسیار خوبی را به شما القاء می کند. 

روش استفاده کربومر چیست؟

معمولا از کربومر به مقدار 0.1٪ تا 0.5٪ استفاده می شود. روش استفاده از این ماده به این صورت است که در ابتدا باید با آب کاملا مخلوط شود، در غیر اینصورت به درستی عمل نمی کند و امکان دارد یک توده در فرمول شیمیایی نهایی ایجاد کند. پس از اینکه کاملا هیدراته شد با هیدروکسید سدیم یا تری اتانول خنثی میشود تا بتواند PH آن را به 6 یا بیشتر برساند. 

کربومرها به صورت فلز قلیایی، نمک آمونیوم و سدیم پلی اکریلات تولید می شوند. این نکته را نباید فراموش کرد درست است که کربومرها بی خطر هستند و از FDA آمریکا مجوز استفاده در لوازم آرایشی و دارو های خوراکی را دارند ولی استفاده آن در غلظت های بالا سبب سوزش  پوستو چشم می شود. 

خرید نانو اکسید مس را می توانید از طریق سایت نانو مواد گستران پارس انجام دهید.

همچنین بلعیدن کربومر در غلظت بالا سبب سبب آسیب رساندن به دستگاه گوارش می شود. کربومر برای بسیاری فلزات مانند نقره، مس و برنج خاصیت خورندگی دارد ولی با فولاد ضد زنگ سازگاری بالایی دارد.

سبد خرید