نقش اکسید روی در حذف گاز H2S

فروش اکسید روی: شرکت نانو مواد گستران پارس ارائه دهنده اکسید روی و نانو اکسید روی با بهترین کیفیت و قیمت مناسب و مقادیر متفاوت میباشد . 

سولفید هیدروژن (H2S) گازی بی رنگ با بوی تخم مرغ گندیده است. این یک آلاینده بسیار سمی، خورنده و قابل اشتعال است که به طور گسترده در گاز طبیعی، گاز سنتز، بیوگاز و گازهای صنعتی یافت می شود  ، لوله ها و تجهیزات را خورده می کند، کاتالیزورها را غیرفعال می کند و سلامت انسان را به خطر می اندازد ،  بنابراین، قبل از استفاده از گازهای صنعتی، H2S باید حذف شود. اخیراً گوگرد زدایی در دمای پایین توجه را به خود جلب کرده است زیرا مقرون به صرفه تر است و می توان از آن در اصلاح گوگرد زدایی گاز برای پیل سوختی (FC) استفاده کرد.

 

اکسید روی (ZnO) دارای مزایای دقت، پایداری و قابلیت اطمینان بالای گوگردزدایی است. به طور گسترده ای به عنوان گوگرد زدایی در سنتز فیشر-تروپش، و در صنایع متانول مصنوعی، آمونیاک مصنوعی، زغال سنگ شیمیایی و صنایع پالایش نفت استفاده شده است. با این حال، مطالعات نشان داده است که ZnO دارای ظرفیت گوگرد کم و سهم استفاده کم در دمای اتاق است ، تحقیقات بر افزایش ظرفیت گوگرد در دمای پایین اکسید روی در گوگرد زدایی متمرکز شده است. جاذب‌های مبتنی بر ZnO با استفاده از کربن فعال ، غربال‌های مولکولی ، اکسید آلومینا  یا گرافم  به عنوان حامل‌ها برای به دست آوردن مکان‌های فعال‌تر برای واکنش با     H2S ایجاد شده‌اند.

اکسید روی

به عنوان جاذب گوگرد در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و آمونیاک در ایران استفاده می شود. میزان استفاده از جاذب اکسید روی در مجتمع های پتروشیمی داخلی 300 تن در سال برآورد شده است. علاوه بر این، حذف گوگرد یک موضوع حیاتی برای حفظ سلامت محیط زیست است. همچنین پس از انجام آزمایش‌ها و آزمایش روش‌های مختلف شیمیایی، ثابت شده است که جاذب اکسید مؤثرترین و اقتصادی‌ترین ماده برای حذف گوگرد و همچنین H2S است. بنابراین شرکت کاتالیست هوشمند پس از تولید موفق کاتالیزور مونومر استایرن، برای پاسخگویی به بازار داخلی و کاهش نیازهای وارداتی، اقدام به تولید جاذب اکسید روی کرد.

 

گریدهای Form Ring و Star Ring 70% افت فشار کمتری دارند و حداکثر ظرفیت جذب به دست می آید. اما پس از سه ماه به دلیل افت فشار، گرید گلوله باید تخلیه شود، حتی اگر 30-20 درصد ظرفیت جذب حاصل نشده باشد. سری جاذب ها و کاتالیزورهای SmartZn برای خالص سازی تقریباً تمام مواد اولیه هیدروکربنی استفاده می شود. این تصفیه معمولاً ترکیبی از واکنش با استفاده از یک کاتالیزور پیش تصفیه است. واکنش اصلی فرآیند گوگردزدایی به شرح زیر است

H2S + ZnO → ZnS + H2O

خواص جاذب اکسید روی در کاتالیست

جاذب غیر سمی

حداقل افت فشار

بدون پودر کردن

استحکام بالا

جذب بسیار بالا

سطح و تخلخل بالا

حذف دبی و شارژ ثابت در فرآیندهای فولادی

با قابلیت بازیابی

نانوذرات کاتالیزوری اکسید روی با تکنیک XRD به راحتی قابل تشخیص هستند.

این رویکرد دارای چندین مزیت است، از جمله:

اجتناب از حلال های آلی مضر، عملکرد بالا، زمان واکنش کوتاه، سهولت فرآیند جداسازی و قابلیت بازیافت کاتالیزور

خریداکسید روی : شرکت نانو مواد گستران پارس مفتخر است که می تواند اکسید روی و نانو اکسید روی را با کیفیتی تضمین شده و قیمتی مناسب به کلیه خریداران در سراسر کشور تحویل نماید .

سبد خرید