کاربرد رنگدانه در تولید بتن و موزائیک رنگی

فروش رنگدانه : شرکت نانو مواد گستران پارس ارائه دهنده رنگدانه با کیفیت عالی و قیمت مناسب در مقادیر متفاوت میباشد.

کاربرد رنگدانه در تولید بتن و موزائیک رنگی  

بتن و موزائیک به عنوان یک مصالح پر کاربرد مدتهاست که در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است اما بتن های معمولی کمتر برای نما و زیبا سازی به کار برده شده اند . با افزودن موادی تحت عنوان رنگدانه های( یا پیگمنت های) بتن می توان بتن های رنگی را تولید کرد که گزینه بسیار مناسب برای جایگزینی متریال های گرانبها و سنگهای قیمتی در نماسازی ساختمان محسوب می شوند. به طور کلی می توان گفت که بتن های رنگی جایگزین مقرون به صرفه و دائمی برای پوشش های سطوح تزیینی فراهم می کنند ضمن اینکه در سازه ها ، طیف وسیعی از رنگ و بافت را ایجاد می کنند.

با افزودن رنگدانه های بتن به طرح اختلاط آن میتوان بتن های رنگی را تولید کرد که در زمینه‌ های متنوعی از جمله مسیر های پیاده رو، نماها و کفپوش ها و کاربرد دارند. رنگدانه های بتن معمولاً از رنگ ‌های طبیعی موجود در طبیعت گرفته شده‌ اند که پایداری رنگ آنها مطلوب بوده و در محیط های قلیایی مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان می دهند. برای ارزیابی ماندگاری رنگ بتن های رنگی دو آزمایش مهم تحت عناوین بونجن و بوشنر انجام می شود که طبق نتایج آن ماندگاری رنگ دانه ها تا ۲۵ سال تخمین زده شده است.

استفاده از بتن های رنگی می تواند جلوه ای مدرن و جدید به پروژه شما اضافه کند؛ به عنوان مثال می توانید برای پوشش سطح انواع کف ها از آنها انتخاب کنید. عمده ترین دلیل استفاده از رنگدانه های بتن مربوط به جلوه های تزئینی و بافتی سازه میشود. باید توجه داشت که از رنگ دانه هایی استفاده شود که در برابر محو شدن مقاوم باشند بدون اینکه نیازی به ترمیم پیدا کنند.

سیمان رنگی مصالحی تکامل یافته و جدید است که کاربردهای متنوعی دارد. پیگمنت یا رنگ بتن در اثر وجود رنگدانه ها در طرح اختلاط بتن به وجود می آید. به طور کلی استفاده از سیمان رنگی و پیگمنت از طرح های نوین در سطح جهان محسوب می شود. البته به خاطر داشته باشید که می توان با روش های متنوعی اقدام به ایجاد پیگمنت یا بتن رنگی کرد که استفاده از رنگدانه ها یکی از آنهاست. رنگدانه های بتن به دو صورت پودری و سرامیکی تولید عرضه شده اند که نحوه مصرف هر یک متفاوت است.

شایان ذکر است که روش تولید بتن رنگی از نظر بیس و اساس تفاوت آنچنانی با تولید بتن معمولی ندارد تنها در پروسه تولید بتن رنگی رنگدانه ها را به مخلوط بتن معمولی می افزایند. میزان رنگدانه های مورد نیاز برای ایجاد بتن رنگی با توجه به مقدار سیمان و روش ترکیب آن متغیر خواهد بود. فراموش نکنید که سیمان رنگی از نظر ساختاری و کاربرد با پیگمنت ها تفاوت هایی دارد و رنگ نهایی هر یک از آنها تحت تاثیر عوامل مختلفی است. رنگ و درجه سختی سیمان یکی از عوامل بسیار مهمی است که در تعیین رنگ نهایی پیگمنت ها موثر است. برای تولید بتن رنگی دو راهکار عمده وجود دارد که یکی از آنها استفاده از سیمان رنگی و راهکار دیگر استفاده از رنگهای معدنی است.

خریدرنگدانه : شرکت نانوموادگستران پارس مفتخر است که می تواند رنگدانه ها را با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب به کلیه خریداران در سراسر کشور تحویل نماید .

سبد خرید