مزایای جت میل چیست؟

مزایای جت میل

مزیت اصلی جت میل نسبت به سایر آسیاب ها این است که می توانید یک ماده شکننده یا کریستالی را با اندازه متوسط ذرات 1 تا 10 میکرون آسیاب کنید و همزمان در محدوده اندازه ذرات بسیار باریک طبقه بندی کنید. هیچ قطعه متحرکی برای فرسودگی یا تولید گرما در جت میل و هیچ صفحه نمایشی برای وصل کردن یا سوراخ شدن وجود ندارد. به دلیل اثر خنک کنندگی جت ها، گرمای سایشی وجود ندارد.

چگونه جت میل با سایر روش های آسیاب مانند آسیاب گلوله ای یا آسیاب چکشی مقایسه می شود؟

آسیاب های مکانیکی با سرعت بالا و خوب طراحی شده می توانند برخی از مواد شکننده را در محدوده اندازه میکرون پایین آسیاب کنند. اما، سایش و آلودگی محصول یک مشکل جدی است، مانند گرمای فرسایشی. عملا، برش آسیاب مکانیکی با سرعت بالا (آسیاب چکشی و غیره) مش 200 با محدوده متوسط  مش 80 است. محصولات ساینده به طور جدی اکثر آسیاب های چکشی را فرسایش می­دهند و آلودگی فلزی را به محصول اضافه می کنند. موادی که با گرما تجزیه می شوند یا دمای ذوب پایینی دارند در آسیاب های چکشی به دلیل گرمای تولید شده در آسیاب مشکل ساز هستند. در سال 1936 اولین جت میل تجاری کاربردی یا آسیاب جت مارپیچی معرفی شد. تا آن زمان، آسیاب خشک در محدوده سایز اندازه مش 625 تا 2500 نظری غیرعملی بود. در یک جت میل، دمای هوای خروجی از جت ها به دلیل اثر ژول تامپسون تا 200- درجه فارنهایت سرد می شود و محصول گرمتر از هوای مورد استفاده برای آسیاب باقی نمی گذارد. (اصطکاک ناشی از برخورد و تماس با محفظه سنگ زنی با اثر خنک کننده هوای در حال انبساط جبران می شود). هنگام آسیاب کردن محصولات ساینده مانند آلومینا، سیلیس و دی اکسید تیتانیوم، جت میل با سرامیک هایی با سختی 9.5 (در مقایسه با الماس 10) پوشانده شده است، که امکان آلودگی عملاً به صفر را برای محصول فراهم می کند. آسیاب گلوله ای با طبقه بندی کننده این کار را انجام می دهد. یک محصول ریز تولید می کند اما منحنی توزیع اندازه ذرات بسیار گسترده است و زمانی که اندازه متوسط صحیح به دست می آید تعداد ریزها معمولاً خیلی زیاد است. آسیاب های گلوله ای را می توان با سرامیک پوشاند تا آلودگی ناشی از محصولات ساینده کاهش یابد، اما فرسودگی مداوم وجود دارد که ممکن است محصول را آلوده کند. آسیاب های گلوله ای اغلب در عملیات های معدنی با حجم بالا استفاده می شود که در آن هزینه/تن بر توزیع اندازه اولویت دارد.

آسیاب جت چه محدوده اندازه ذرات را تولید می کند؟

به طور معمول جت میل مواد شکننده یا کریستالی را تا حد متوسط اندازه ذرات 1 تا 10 میکرون آسیاب می کند. برخی از محصولات مانند برخی از ترکیبات مولیبدن، رنگدانه ها و محصولات مشابه را می توان به ذرات کوچک تا 200 نانومتر تبدیل کرد. کار در محدوده اندازه نانو نیز می‌تواند جداسازی ذرات با اندازه نانو باشد. بسیاری از محصولات را می توان با کاهش قدرت آسیاب یا با افزایش نرخ خوراک، بزرگتر از 10 میکرون آسیاب کرد. برخی از محصولات به سادگی صیقل داده می‌شوند تا لبه‌های تیز را با سرعت‌های تغذیه بالا با فشار آسیاب کم از بین ببرند، فرآیندی که نحوه فشرده شدن مواد را تغییر می‌دهد.

چه موادی را می توان در آسیاب جت آسیاب کرد؟

هر پودری که کریستالی یا شکننده باشد را می توان در آسیاب جت آسیاب کرد. برای مثال، الماس‌ها را می‌توان به راحتی در جت میل آسیاب کرد، اما خرد کردن شیشه‌های آمورف دشوار است. مواد مرطوب نیز ممکن است همزمان با استفاده از هوای گرم یا بخار فوق گرم خشک شده و آسیاب شوند. به طور کلی، اگر ماده دوغاب نباشد و بتوان آن را به انژکتور آسیاب تغذیه کرد، می توان آن را در جت میل آسیاب کرد. رایج ترین مواد آسیاب شده در جت میل دی اکسید تیتانیوم، گرافیت، اکسید آهن و رنگدانه های مشابه هستند. مواد ساینده مانند اکسید آلومینیوم، سیلیس، ولاستونیت، اکسید سریم ؛ مواد شیمیایی مانند باریم تیتانات، آزودی کربنامید (AC7000)، بنزوات سدیم، همچنین بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی و بسیاری از محصولات دارویی.

خدمات جت میل : شرکت نانو مواد گستران پارس مفتخر است که میتواند خدمات جت میل را با بهترین کیفیت و در سایز زیر 5 میکرون تحویل مشتریان عزیز نماید.

سبد خرید