پوشش دهی با گرد و غبار روی

پوشش دهی با گرد و غبار روی

گالوانیزه کلاسیک مدتهاست که بخشی از مجموعه استاندارد فناوری سطح بوده است. با این حال، استفاده از گرد و غبار روی بسیار ریز نیز در حال تبدیل شدن به یک گزینه رایج است.

5 Zinc Dust Applications In Various Industries

گالوانیزه سنتی اغلب برای دادن خواص خاصی به موادی مانند فولاد یا آهن استفاده می شود. قدیمی ترین روش گالوانیزه گرم است که در آن اجزاء در روی مایع غوطه ور می شوند. با این حال، یک جایگزین مدرن که اکنون ایجاد شده است، استفاده از گرد و غبار روی است که روز به روز بیشتر می شود. معمولاً برای پوشش با این غبار از ذرات کروی یا پلاکتی شکل استفاده می شود. رنگدانه های فلزی ریز از طریق تراکم یا اتمی شدن تولید می شوند.

گرد و غبار روی هم برای مصارف خصوصی در قالب اسپری های با کاربرد آسان و هم برای مصارف صنعتی می تواند مزایای زیادی در زمینه فناوری سطوح و پوشش ها ارائه دهد.

دلیل 1: گرد و غبار روی بهترین محافظت در برابر خوردگی را ارائه می دهد

کاربران عمدتاً به دلیل محافظت در برابر خوردگی قابل اعتماد به گالوانیزه یا پوشش مبتنی بر گرد و غبار روی متکی هستند. رطوبت و رطوبت نمی توانند به راحتی به مواد حمله کنند و بهتر در برابر زنگ زدگی و سایر آسیب ها محافظت می شوند.

گرد و غبار روی را می توان برای طیف گسترده ای از درمان های سطحی استفاده کرد. این پوشش را می توان در هر جایی که فلزات در معرض هوا و رطوبت قرار دارند استفاده کرد - به عنوان مثال:

مهندسی مکانیک

نرده ها و یراق آلات

سیستم های اگزوز

بدنه خودرو

لوله ها

حفاظت ویژه برای درزهای جوش، سوراخ های مته، رزوه ها، پیچ ها یا مهره ها

به عنوان پرایمر

به عنوان لایه میانی برای جوشکاری نقطه ای

در بخش هایی مانند صنعت خودرو، کشتیرانی، پل سازی و فناوری فراساحلی

اجرای پوشش با گرد و غبار روی نسبتاً آسان است و برای بسیاری از مواد بستر مناسب است. بر خلاف گالوانیزه گرم، برای مثال، قطعه کار مجبور نیست تنش حرارتی بالایی را تحمل کند. در عوض، هنگام استفاده از گرد و غبار روی، فرآیندهای دیگری قابل تصور است:

از گرد و غبار روی از جمله به عنوان اسپری استفاده می شود. اساس در اینجا اغلب رزین های مصنوعی است که توزیع و چسبندگی یکنواخت را به بستر تضمین می کند.

روش دیگر، روش اسپری گالوانیزه کردن یک نوع اسپری شعله است. این شامل ذوب پودر روی، اتمیزه کردن آن با هوای فشرده و اعمال آن بر روی قطعه کار است. با این حال، ماده بستر باید ساختار خاصی روی سطح داشته باشد - گرد و غبار روی تمایل دارد به سطوحی که بیش از حد صاف هستند، ضعیف بچسبد.

حتی با به اصطلاح دیفیوژن پودر روی گالوانیزه اساس را تشکیل می دهد. گرد و غبار ریز در دمای بالای چند صد درجه سانتیگراد تبخیر می شود و با موادی که قرار است به عنوان بخشی از فرآیند انتشار پردازش شود ترکیب می شود. این فرآیند به ویژه برای اجزای پیچیده با مناطق صعب العبور عملی است.

گرد و غبار روی اغلب افزودنی در لاک ها یا رنگ های مورد استفاده نیز نامیده می شود. بنابراین یک پوشش در اینجا اثر 2 در 1 دارد: از یک طرف، از خواص مثبت روی - مانند محافظت در برابر خوردگی - می توان استفاده کرد. از طرفی ظاهر مطلوب در همین مرحله به دست می آید. با گالوانیزه گرم معمولی، رنگ آمیزی یا پوشش باید در مرحله تولید اضافی مانند پوشش پودری انجام شود. بنابراین استفاده از گرد و غبار روی باعث صرفه جویی در منابع ارزشمند می شود. همچنین از مشکل تاول زدن که اغلب هنگام پوشش پودری فولاد گالوانیزه رخ می دهد، جلوگیری می کند.

گرد و غبار روی همیشه انتخاب خوبی است !

 

چه به عنوان محافظت از زنگ زدگی خالص، چه به عنوان یک آغازگر برای پردازش بیشتر یا در ترکیب با رنگ ها و لاک ها: گرد و غبار روی برای عملیات سطح موادی مانند فولاد یا آهن ضروری شده است. طیف گسترده ای از کاربردهای ممکن و تنوع در کاربرد، پودر فلز ریز را برای تعداد زیادی از گروه های هدف و مناطق کاربردی جالب می کند. شاید برای شما هم؟

 

 

خرید  رویشرکت نانو مواد گستران پارس مفتخر است که روی - اکسید روی - نانواکسید روی را بصورت کاملا تخصصی و با کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید کرده و به خریداران عزیز در سراسر کشور تحویل مینماید . جهت ثبت سفارش با شماره های 09358534280و02177372139 تماس بگیرید .

 

سبد خرید