روش تولید نانو کربنات کلسیم

فروش نانو کربنات کلسیم : شرکت نانو مواد گستران پارس مفتخراست که میتواند نانو کربنات کلسیم را با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب در اختیار خریداران عزیز در سراسر کشور نماید.

روشهای تولید نانو کربنات کلسیم

نانو و میکرو ذرات کربنات کلسیم به دلیل خواص مفیدی مانند تخلخل بالا، نسبت سطح به حجم بالا، عدم سمیت و زیست سازگاری با مایعات بدن، کاربردهای صنعتی زیادی دارند. در نتیجه، تحقیقات قابل توجهی برای ارائه روش‌های آسان برای سنتز ذرات کربنات کلسیم در اندازه‌های نانو و میکرو در اندازه‌ها، چند شکل‌ها و مورفولوژی‌های خاص انجام شده است. اکثر روش های سنتز آنها بر اساس روش های بیومیمتیک یا حباب CO2 است. کاربردهای فعلی و بالقوه ذرات کربنات کلسیم در زمینه هایی مانند پر کردن مواد، زیست پزشکی، محیط زیست و صنایع غذایی نیز مورد بحث قرار گرفته است.

تاکنون روش‌های متداول تهیه نانوذرات CaCO3 شامل روش بارش ، انتشار گاز ، سنتز شعله ، تجزیه پوسته‌های کاکل ، زیست کانی‌سازی و غیره است. در میان آنها، روش های رسوب محلول، میکروامولسیون و انتشار گاز به طور گسترده برای سیستم های دارورسانی مبتنی بر NP CaCO3 استفاده شده است.

روشهای تولید نانو کربنات کلسیم

1- روش بارش محلول

روش رسوب محلول ثابت‌ترین روش برای تهیه CaCO3 NP است که از واکنش بین محلول آبی Ca2+ و CO32- استفاده می‌کند. این روش می تواند مقادیر زیادی از نانوذرات CaCO3 را بدون سورفکتانت تولید کند، بنابراین، هزینه تولید را کاهش می دهد. به دلیل شرایط خفیف آماده‌سازی، بسیاری از گونه‌های فعال زیستی، از جمله داروهای مولکولی کوچک، ژن‌ها و پروتئین‌ها، می‌توانند در طی فرآیند بارش در نانوذرات CaCO3 بارگیری شوند .قابل ذکر است که پارامترهای سنتز مانند pH، دما، غلظت یون، سرعت هم زدن، گونه های حلال و مواد افزودنی اغلب برای کنترل اندازه، شکل و فاز نانوذرات CaCO3استفاده می شوند.

2- روش میکروامولسیون

به عنوان گسترش روش رسوب، روش های میکروامولسیون به طور گسترده ای برای تهیه CaCO3 NP و کپسوله سازی ژن استفاده می شود. روش های میکروامولسیون شامل روش میکروامولسیون معکوس )آب در روغن، (W/O و روش امولسیون دوگانه است. روش میکروامولسیون معکوس از قطرات میکروامولسیون W/O به عنوان نانو راکتور استفاده کرد. ابتدا، "ریز امولسیون کلسیم" و "ریز امولسیون کربنات" به ترتیب از طریق افزودن فاز آبی Ca2 + یا CO32- به یک فاز آلی تهیه شدند. سپس میکروامولسیون کلسیم و میکروامولسیون کربنات برای تشکیل نانوذرات CaCO3 مخلوط شدند. در نهایت از یک سانتریفیوژ برای جداسازی نانوذرات CaCO3 استفاده شد. به عنوان مثال، هوانگ و همکاران. بارگذاری CaCO3 NP با پپتید درمانی را با روش میکروامولسیون معکوس برای درمان سرطان ریه توسعه داد.

روش امولسیون دوگانه مشابه روش میکروامولسیون معکوس است . ابتدا، W/O "ریز امولسیون کلسیم" همانند روش میکروامولسیون معکوس تهیه شد. سپس، مقدار زیادی از فاز آبی متشکل از ( CO32-) با "ریز امولسیون کلسیم" مخلوط شد تا امولسیون دوگانه W/O/W تشکیل شود. نانوذرات CaCO3 از طریق واکنش های Ca2 + و CO32- در امولسیون دوگانه W / O / W تشکیل شدند.

به طور کلی، از طریق روش میکروامولسیون، ساختار، اندازه و بلورینگی نانوذرات CaCO3 را می توان با بهینه سازی سورفکتانت ها، دما، pH و غلظت یون تنظیم کرد.

 

3- روش انتشار گاز

روش انتشار گاز عمدتاً برای آماده سازی بارگذاری ACC با داروهای مولکولی کوچک استفاده می شود. همانطور که در شکل 1 نشان داده شده است، CaCl2 در اتانول حل شد و به یک بطری شیشه ای منتقل شد. سپس بطری را همراه با یک بطری دیگر از بی کربنات آمونیاک در یک خشک کن رها کردند. CO2 و NH3 از بی کربنات آمونیوم تولید شدند، سپس در محلول اتانول حل شدند تا CO32- و NH4 + را تشکیل دهند. تحت شرایط قلیایی ناشی از NH4+، CO32- با Ca2+ واکنش داد تا ACC تشکیل شود. در این روش، اندازه، شکل و چند شکلی ACC تهیه شده را می توان از طریق تغییر مواد افزودنی، دما و غلظت Ca2+ کنترل کرد

 

شکل 1. تصویر روش انتشار گاز. CO2 و NH3 از بی کربنات آمونیوم تولید شد که سپس در محلول اتانول حل شد و با Ca2+ واکنش داد تا نانوذرات CaCO3 تشکیل شود.

 

سبد خرید