کاربرد جت میل در صنایع دارو سازی

نحوه عملکرد اسیاب جت میل:

عمدتا هوای فشرده از طریق لوله های موجود در سیستم به سمت نازل ها حرکت می کند. نازل ها به نحوی طراحی شده اند که فشار هوا را تا حد مورد نیاز کاهش داده و در عوض سرعت آن را تا مافوق صوت افزایش دهند. این عمل در آسیاب جت میل سبب می شود تا هوا با سرعت بسیار زیاد به ذرات برخورد کند. به این ترتیب مومنتوم ذرات تا حد قابل توجهی افزایش پیدا می کند. در نتیجه ذرات با سرعت بسیار زیاد به یکدیگر برخورد کرده و آسیاب می شوند.

مصرف کنندگان چرا جت میل را برای تولید پودر میکرونیزه انتخاب میکنند ؟

  1. جت میل قادر است مواد فوق سخت را آسیاب کند
  2. با جت میل میشود مواد حساس را آسیاب کرد
  3. آلودگی در اثر سایش به داخل متریال نفوذ نمی کند
  4. با جت میل می شود پودر میکرونیزه فوق فاین تولید کرد
  5. پودر یکنواخت تحویل میدهد ( به دلیل بکارگیری سپراتور)
  6. متریال حساس به دما را میتوان با جت میل آسیاب کرد

 

جت میل برای چه موادی استفاده میشود ؟

مواد حساس به دما: تونر، رزین، موم، چربی، مبدل‌های یونی، رنگ ها و رنگدانه‌ها

مواد سخت و ساینده: کاربید سیلیکون، شن و ماسه زیرکن، کوراندوم، فریت‌های شیشه ای، اکسید آلومینیوم و ترکیبات فلزی

مواد بسیار خالص که نیاز به پردازش بدون آلودگی دارند: پودرهای فلورسنت، ژل سیلیکا، سیلیس، فلزات خاص، مواد خام سرامیکی و مواد دارویی

مواد مغناطیسی بر پایه فلزات کمیاب با کارایی بالا: نئودیمیم-آهن-بور و ساماریم-کبالت

 مواد خام معدنی: کائولن، گرافیت، میکا و تالک

مواد کامپوزیتی: آلیاژهای فلزی

 

چرایی استفاده از آسیاب جت میل در داروسازی

از جمله مهمترین دلایل کاربرد آسیاب جت میل در داروسازی می توان به عدم ایجاد آلودگی توسط این دستگاه اشاره کرد. به طور کلی آسیاب جت میل به نحوی طراحی و تولید شده است که قطعات و تجهیزات سایشی هیچگونه تماس فیزیکی با ماده مورد نظر نداشته باشند. این عمل سبب می شود تا هیچ ماده فلزی در خروجی مواد توسط این دستگاه وجود نداشته باشد.

استیل بودن بدنه

از دیگر دلایل کاربرد آسیاب جت میل در داروسازی می توان به استیل بودن بدنه آن اشاره کرد. به طور کلی بر طبق استانداردهای ارائه شده برای صنایع غذایی و داروسازی، بدنه تجهیزات باید تمام استیل باشد. استیل بودن بدنه سبب می شود تا بدنه از لحاظ فیزیکی و شیمیایی تغییری در ساختار مواد دارویی و بهداشتی ایجاد نکند. عمدتا در این تجهیزات بدنه دستگاه از استیل ضد زنگ ۳۱۶ L و صافی سطح زیر ۰٫۸ میکرون طراحی و تولید می شود. به طور کلی در فرآیند تولید این دسته از تجهیزات عموما از استاندارد GMP استفاده می شود

 

خردایش مواد حساس به دما

از دیگر دلایل کاربرد آسیاب جت میل در داروسازی می توان به خردایش مواد حساس به دما اشاره کرد. همانطور که گفته شد، در آسیاب جت میل به منظور خردایش مواد دارویی، از جسم خارجی استفاده نمی شود. همین امر موجب شده تا به طور قابل توجهی سطح اصطکاک درون آسیاب کاهش پیدا کند. به طور کلی با کاهش سطح اصطکاک سبب می شود تا دمای درون آسیاب کاهش پیدا کند. به این ترتیب به کمک آسیاب جت میل می توان نسبت به آسیاب مواد دارویی حساس به دما نیز استفاده کرد.

یکنواختی محصول نهایی

از جمله دلایل کاربرد جت میل در صنایع داروسازی می توان به یکنواختی محصول نهایی اشاره کرد. به طور کلی خروجی این آسیاب ها عموما دارای دانه بندی مشخصی است و همین امر موجب شده تا حد قابل توجهی محصول نهایی یکدست باشد. تعیین اندازه خروجی ذرات عمدتا توسط سپراتور به کار رفته در خط تولید پودر میکرونیزه صنعتی این آسیاب ها انجام می پذیرد. عموما با تنظیم سرعت سپراتور از طریق ولوم تعبیه شده در تابلو برق، می توان تا حد قابل توجهی اندازه ذرات خروجی را تنظیم کرد.

تنوع سایز و اندازه

از دیگر دلایل کاربرد آسیاب جتمیل در صنعت داروسازی می توان به تنوع سایز و اندازه این آسیاب ها اشاره کرد. به طور کلی این آسیاب ها عموما در مقایس های بزرگ صنعتی و نیمه صنعتی با ظرفیتی در حدود ۱ تن در ساعت و یا در مقیاس های آزمایشگاهی با ظرفیت کمتر تولید می شوند.

کوت کردن

از دیگر دلایل کاربرد آسیاب جت میل در داروسازی می توان به کوت کردن اشاره کرد. به طور کلی در این صنایع از آسیاب جت میل به منظور آسیاب کردن آن ها و پوشش دهی قرص ها و دارو ها استفاده می شود.

 

خدمات خردایش جت میل : شرکت نانو مواد گستران پارس مفتخر است خدمات خردایش جت میل را با بهترین کیفیت و کمترین زمان و قیمتی مناسب برای مشتریان عزیز ارائه مینماید . شما می­توانید برای انجام خدمات کوبش با دستگاه جت میل با همکاران ما با شماره 09358534280و02177372139تماس بگیرید.

 

سبد خرید