فرو سیلیس چیست ؟

فروش  فرو سیلیس : شرکت نانو مواد گستران پارس ارائه دهنده فروسیلیس با بهترین کیفیت و قیمت مناسب به مشتریان عزیز می باشد .

فروسیلیس چیست؟

از ترکیب سیلیسیم، آهن و برخی از عناصر دیگر فروسیلیس به وجود می‌آید. مقدار سیلیسیم موجود در این ترکیب بین ۱۰ تا ۹۰ درصد است و مابقی آن را آهن تشکیل می‌دهد. فروسیلیس کاربردهای بسیاری به ویژه در صنعت فولاد دارد. برای مثال از آن به‌عنوان عاملی اکسیژن‌زدا و به وجود آورنده ساختار نشکن در چدن استفاده می‌کنند

فرآیند تولید این ماده اولیه در دمای بالای ۲۵۰۰ درجه سانتی‌گراد و در کوره‌های بلند یا کوره‌های قوس الکتریکی انجام می‌گیرد. فروسیلیس که با نام فروسیلیسیم نیز شناخته می‌شود؛ ماده‌ای جامد و خاکستری رنگ است. این ماده اولیه فاقد بو بوده و تنفس آن می‌تواند برای سلامتی فرد مضر باشد.

فروسیلیس (FeSi) آلیاژی از آهن و سیلیکون است که عمدتاً در فولادسازی برای اکسیداسیون و به عنوان یک جزء آلیاژی استفاده می شود. Elkem یکی از بزرگترین تامین کنندگان فروآلیاژهای فروسیلیس درجه یک در سرتاسر جهان است و ما آماده کمک به شما برای شناسایی بهترین محصول برای کاربرد خود هستیم.

 

فروسیلیس چگونه ساخته می شود؟

فروسیلیس، که معمولاً به اختصار FeSi نامیده می شود، یک آلیاژ آهن-سیلیکون است که همچنین حاوی نسبت کمتری از عناصر دیگر است. محبوب ترین گرید فروسیلیس حاوی 75 درصد وزنی سیلیکون («FeSi75») است، اما مقدار آن بسته به کاربرد می تواند از 15 تا 90 درصد وزنی متغیر باشد.

فروسیلیس با بالاترین کیفیت در کوره قوس الکتریکی با احیای سیلیس با کک در حضور آهن (معمولاً ضایعات فولادی یا سنگ آهن حاصل می شود) ساخته می شود. فروسیلیس معمولاً به شکل توده های براق و خاکستری فلزی است، اما به صورت بریکت های از پیش ساخته شده نیز موجود است.

انواع فروسیلیس چیست؟

فروسیلیس اغلب بر اساس سطوح اجزای مختلف جزئی، بسته به نیازهای کاربرد، طبقه بندی می شود. این دسته بندی ها عبارتند از:

فروسیلیس کم کربن و فروسیلیس با کربن فوق العاده کم - برای جلوگیری از ورود مجدد کربن در طول ساخت فولاد ضد زنگ و فولاد الکتریکی استفاده می شود.

فروسیلیس با تیتانیوم کم (با خلوص بالا) - برای جلوگیری از قلع و قلع و TiC در فولاد الکتریکی و برخی فولادهای خاص استفاده می شود.

فروسیلیس کم آلومینیوم - برای جلوگیری از تشکیل اجزاء سخت Al2O3 و Al2O3-CaO در طیف وسیعی از انواع فولاد استفاده می شود.

 

سبد خرید