کاربرد سیلیس در صنعت کاشی و سرامیک

خرید سیلیس میکرونیزه : شرکت نانو مواد گستران پارس مفتخر است که میتواندسیلیس میکرونیزه را با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب به کلیه خریداران در سراسر کشور تحویل نماید.جهت ثبت سفرش با شماره های 02177372139و 09358534280 تماس بگیرید

سیلیس میکرونیزه

سیلیس میکرونیزه چیست و چه کاربردی در صنعت دارد؟

سیلیس میکرونیزه همان طور که از نامش پیداست ،پودری است سفید رنگ که طی خرد شدن سنگ سیلیس در آسیاب به پودر و به اندازه میکرون تبدیل می شود.که بدلیل سفید بودن سنگ سیلیس معمولاً تولید کنندگان پودر سیلیس آن را سیلیس میکرونیزه سفید می نامند.
سیلیس بعد از استخراج از معدن که در سرتاسر کشور همچون همدان ، خوی ، قزوین ، کرمان ، اصفهان و وجود دارد، به کارخانه تولید کننده سیلیس میکرونیزه ارسال می شود تا توسط اسیاب به پودر نرم و سفید تبدیل شود و پس از آن در سالن بسته بندی سیلیس میکرونیزه طبق سفارش آماده شوند.
کاربرد پودر سیلیس در بسیاری از صنایع قابل مشهود است . بیشترین کاربرد سیلیس میکرونیزه را می توان در صنعت لعاب کاشی و سرامیک، لعاب سازی ،بتن در ساختمان،رنگ سازی ، چسب کاشی ، مواد شوینده و پاک کننده ها ، فروسیلیس ، خمیر دندان ، ریخته گری ، سنگ مصنوعی ، کشاورزی وسیلیس کود پودری نام برد.در صنایع تصفیه آب و فاضلاب ، تصفیه آب استخر ، صنعت فولاد ، صنعت تولید سیم و کابل ، مجسمه سازی آب شیرین کن دریا نیز کاربرد دارد.

 یشترین کاربرد پودر سیلیس میکرونیزه در صنعت لعاب سازی کاشی و سرامیک

کاربرد پودر سیلیس میکرونیزه در کاشی و سرامیک و ساخت لعاب کاشی بسیار زیاد است بطوری که پودر سیلیس میکرونیزه باعث افزایش مقاومت لعاب کاشی و سرامیک می شود . در لعاب سازی کاشی و سرامیک بیشتر از پودر سیلیس میکرونیزه با مش ۲۲۰ و مش ۳۲۵ با خلوص بالای ۹۹ درصد استفاده می شود.
لعاب در کاشی و سرامیک مانند یک پوشش شیشه است که روی سطح بدنه کاشی و سرامیک قرار می گیرد، لعاب از ماده خشک اولیه ای تشکیل می شود که بعد از آسیاب شدن با آب به صورت خمیری رقیق یا دوغاب در می آیند و با روش های مختلف روی بدنه سرامیک و کاشی قرار می گیرند و تا دمای معین در کوره حرارت می بینند.
همین موضوع باعث می شود که محصول مورد نظر شما زیبایی و درخشندگی بیشتری داشته باشد و از طرفی استحکام آن نیز بیشتر خواهد بود.نوع رنگ لعاب به فرمول و مواد تشکیل دهنده آن بستگی دارد و به همین صورت شما می توانید با تغییر ترکیبات تشکیل دهنده لعاب رنگ ها و نمونه های جدید از لعاب را ابداع کنید.
کاشی و سرامیک یکی از مصالحی است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد و بیشترین کاربرد ان در دیوار ها و کف ساختمان ها است و از طرفی باید مواد اولیه سازنده کاشی و سرامیک به طوری باشد که بتواند مقاومت خود را حفظ کند و سبب مقاومت دیوار ها و کف ساختمان ها باشد.

 

کاربرد پودر سیلیس میکرونیزه در تولید کاشی و سرامیک

پودر سیلیس میکرونیزه به عنوان روان ساز مواد اولیه و دوغاب کاربرد دارد که مانع از ترک خوردن محصولات هنگام پخت می‌شود.علاوه بر کاربردهای قید شده موجب صرفه جوئی در مصرف انرژی جهت حذف آب موجود در مواد اولیه کاشی و سرامیک شده و متعاقباً راندمان تولید را بالا می‌برد.
نقش این مواد در ترکیب بدنه، ایجاد و افزایش خاصیت استحکام خام در مواد سرامیکی است تا استحکام این مواد در حین فرایند تولید و به هنگام جابجایی‌ و ماشین‌کاری‌ها در خطوط افزایش یافته و شکسته نشوند.
با استفاده از بایندرها به دلیل افزایش استحکام، ضایعات و مواد دور ریختنی کاهش می‌یابد و در نتیجه هزینه‌ها کم شده و البته تولید ممکن می‌گردد. این مواد در بدنه‌هایی که فاقد پلاستی‌ سایزر طبیعی هستند و هم‌چنین پودرهایی که نیاز به اتصال خام دارند بکار برده می‌شود تا استحکام آن‌ها را تقویت نماید.
در بدنه‌های سفیدپخت، پلی اسیلات‌ها به همراه پودر سیلیس میکرونیزه (سیلیکات سدیم) برای بهبود خواص ریخته‌گری دوغاب بکار برده می‌شوند. برای بهترین نسبت باید شرایط ریخته‌گری را مورد ارزیابی قرار داد. با افزودن پلی‌اسیلات تردیت محصول بعد از ریخته‌گری کاهش می‌یابد و در نتیجه خواص محصول نهایی بهبود می‌یابد.

کاربرد سیلیس میکرونیزه

کاربرد پودر سیلیس در بسیاری از صنایع مادر مانند لعاب سازی و کاشی و سرامیک و نیز در رنگ سازی و، کشاورزی بسیار زیاد است.

سبد خرید