کاربرد نانو اکسید روی و نانو تیتان در کرم ضد آفتاب

فروش نانو اکسید روی و نانو اکسید تیتان : شرکت نانوموادگستران پارس تولیدکننده مواد نانو اکسید روی و نانو تیتان بصورت تخصصی با بهترین کیفیت می باشد .جهت ثبت سفارش با شماره های 02177372139 و 09125358058تماس بگیرید.

 

در سال‌های اخیر، نانوذرات به طور گسترده در محصولات بهداشتی شخصی مانند لوازم آرایشی، ضد آفتاب، صابون و شامپو استفاده می‌شوند. به ویژه، نانوذرات اکسید فلزی در حال به دست آوردن شایستگی به عنوان اجزای اصلی صنعتی هستند و به سمت افزایش قابل توجهی در کاربردهای خود پیش می روند. نانوذرات اکسید روی و اکسید تیتانیوم رایج‌ترین نانوذرات اکسید فلزی هستند که در ضدآفتاب‌ها، پمادها، مراقبت از پا و محصولات موضعی بدون نسخه به کار می‌روند. قرار گرفتن در معرض پوست با این اکسیدهای فلزی عمدتاً از طریق استفاده صریح از محصولات آرایشی و بهداشتی و قرار گرفتن در معرض مجاری هوایی با گرد و غبار نانوذرات عمدتاً از طریق قرار گرفتن در معرض شغلی صورت می‌گیرد.

 

 

کرم های ضد آفتاب برای محافظت در برابر اثرات نامطلوب اشعه ماوراء بنفش  و استفاده می شوند. طبق گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده، فاکتور محافظتی در برابر اشعه ماوراء بنفش باید حداقل یک سوم فاکتور کلی محافظت در برابر آفتاب باشد. مواد معدنی دی اکسید تیتانیوم TiO2 و اکسید روی ZnOاغلب در کرم های ضد آفتاب به عنوان مسدود کننده های فیزیکی غیرآلی خورشید استفاده می شوند. از آنجایی که TiO2 در UVB و ZnO در محدوده UVA موثرتر است، ترکیب این ذرات حفاظت از UV باند وسیع را تضمین می کند. با این حال، برای رفع اشکال آرایشی این ضدآفتاب‌های مات، TiO2 و ZnO با اندازه میکرو اندازه به طور فزاینده‌ای با نانوذرات TiO2 و ZnO (NPs)    <100نانومترشده‌اند.

ZnO به دلیل فواید متعدد، از جمله ضریب شکست متوسط در محدوده 1.9-2.0  جذب بخش کوچکی از تابش خورشیدی در محدوده UV (برابر یا کمتر از 385 نانومتر) مورد توجه فرمولاسیون ضد آفتاب است.

ZnO می‌تواند پوست را در برابر اشعه UV-A محافظت کند

کرم‌های ضد آفتاب باید در برابر اثرات نامطلوب اشعه‌های UVB و UVA محافظت کنند. در دهه گذشته، فقط ضدآفتاب‌های حاوی فیلترهای UVB و UVA تولید می‌شوند. مواد معدنی مانند اکسید روی ( ZnO)و دی اکسید تیتانیوم  (TiO2) اغلب به عنوان مسدود کننده های فیزیکی معدنی خورشید استفاده می شوند. آنها بیش از ترکیبات آلی که صرفاً اشعه ماوراء بنفش را جذب می کنند ترجیح داده می شوند.

شرکت نانو مواد گستران پارس مفتخر است که میتواند نانو اکسید روی و نانواکسید تیتان را با کیفیت عالی تولید و با قیمت مناسب به کلیه خریداران در سراسر کشور تحویل نماید.جهت ثبت سفارش با شماره های 02177372139و09358534280 تماس بگیرید.

سبد خرید