کاربرد سولفات روی در کود

کاربرد سولفات روی در کود چیست؟ سولفات روی یکی از ترکیبات شیمیایی است که از آن برای تولید محصولات در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. این پودر سفید رنگ با توجه به نوع کاربردی که دارد به مقدار مشخصی مورد استفاده قرار می گیرد. از گرید صنعتی سولفات روی در کود برای ترکیبات شیمیایی و نمک های دریایی در تولید کود مورد استفاده قرار می گیرد.

سولفات روی مواد بسیار مغذی برای رشد گیاهان محسوب می شود، روی به عنوان عنصری موثر در رشد گیاهان دارای اهمیت بالای است  و ما در اینجا به مزیت های سولفات و کاربرد سولفات روی در کود  گیاهی می پردازیم.

 

برای خرید نانو اکسید روی با ما در نانو مواد گستران پارس تماس بگیرید. 

 

آشنایی با کاربرد سولفات روی در کود

اگر بخواهیم در مورد کاربرد سولفات روی در کود بگوییم، باید گفت که از عنصر روی سولفات روی بدست می آید و سولفات روی در کود ماده ای مغذی و مهم برای رشد بیشتر گیاه می باشد. اهمیت استفاده از سولفات روی به قدری مهم تلقی می شود که فقدان آن در گیاهان می تواند سبب اختلال در رشد و مراحل رشدی گیاه که برای گیاهان بسیار حیاتی را مختل کند. 

تعدادی از این عواملی که در صورت عدم وجود سولفات روی به وجود می آید مانند عدم تشکیل مولکول های زیستی، متابولیکی و فیزیولوژیکی و فتوسنتز می باشد. در صورتی که این فرآیند ها به درستی انجام نشود می تواند رشد گیاه را ضعیف و یا متوقف کند. 

کاربرد سولفات روی در کود برای رشد گیاهان بسیار وسیع می باشد و به دلیل قابل حل شدن در آب به راحتی در خاک جذب می شود و می تواند با افزایش PH خاک آن را آماده برای رشد بیشتر و با کیفیت گیاه کند. البته این مطلب را باید در نظر داشت که کاربرد سولفات روی با یون هایی مانند مس می تواند مانع از جذب بهتر سولفات روی در خاک شود.

 

برای خرید سولفات مس با ما تماس بگیرید.

 

کاربرد سولفات روی در کود گیاهان در زمانی مناسب

متاسفانه خاک ایران با کمبود سولفات روی رو به رو است و ما برای رشد بهتر گیاهان خود باید از سولفات روی در خاک استفاده کنیم. بنابراین اگر در جایی مشاهده کردید که گیاهان رشد کافی و خوبی ندارند و سرحال نیستند بدانید از کمبود سولفات روی رنج می برند. با اضافه کردن و کاربرد سولفات روی در کود در خاک گیاهان می توان رشد گیاهان را به طور چشمگیری افزایش داد. کاربرد سولفات روی سبب داشتن گیاهانی با کیفیت و مرغوبیت بالا می باشد. 

سولفات روی نه تنها در رشد گیاهان، بلکه در رشد و سلامت بدنی انسان ها  حیوانات نیز بسیار ضروری و موثر می باشد. گاهی برای کاربرد سولفات روی برای گیاهان آن را در آب حل کرده و با اسپری بر روی گیاهان و درختان می پاشند. کاربرد سولفات روی در کشاورزی به اندازه ای ضرورت دارد که در صورت عدم استفاده از آن برگ گیاهان زرد خواهد شد و این زردی به دلیل کمبود این ماده حیاتی در گیاهان می باشد. 

آشنایی با کاربرد سولفات روی در کود

 

برای خرید کلسیم کربنات دارویی با ما تماس بگیرید.

 

کاهش زردی در گیاهان و درختان می تواند موجب باروری بیشتر در درختان شود. بنابراین اگر مشاهده کردید که برگ گیاهان و یا درختان شما به زردی می رود بدانید که دچار کمبود روی می باشد. کمبود روی در گیاهان و درختان میوه دارای علائمی است مثلا اینکه میوه این درختان کوچک است، برگ ها رو به زردی است، میوه هایی که هنوز نرسیده به زمین می افتند. در برخی از میوه ها مانند پرتقال و نارنگی دارای پوست ضخیمی دارد و این می تواند نشانه کمبود روی در آنها باشد. 

عوامل مختلفی باعث ایجاد کمبود روی در خاک می باشد. خاک های حاصلخیز به صورت عادی دارای سولفات روی در کود به اندازه کافی می باشد ولی اگر خاکی فاقد سولفات روی باشد عواملی مثل استفاده از کود های فسفاته میتواند وجود سولفات روی را در خاک کاهش دهد. همچنین آبیاری کردن خاک با آب های با سختی بالا می تواند از میزان روی در خاک کم کند. کاربرد سولفات روی برای گیاهان می تواند مزایای زیادی را برای گیاهان و درختان شما به همراه داشته باشد. در اینجا به چند مورد آن اشاره می کنیم.

 

مزایا کاربرد سولفات روی در کود چیست؟

سرسبز بودن درختان و گیاهان؛

جلوگیری از ریزش برگ درختان و گیاهان؛

باروری بالا توسط درختان.

 

برای خرید فیوم سیلیکا (ایروزیل) با ما تماس بگیرید.

 

اهمیت کاربرد سولفات روی در کود

کاربرد سولفات روی در کود گیاهان باعث فعال شدن 300 آنزیم در گیاهان می شود که این آنزیم ها می تواند رشد و باروری گیاهان را به همراه داشته باشد. بهترین زمان برای استفاده و کاربرد سولفات روی برای گیاهان به صورت محلول در آب و اسپری روی آن ها در اوایل بهار یا در اواخر پاییز می باشد. به طور کل سولفات روی یکی از اساسی ترین مواد مورد نیاز برای رشد بهتر گیاه می باشد.

سبد خرید