کلسیم کربنات دارویی

کلسیم کربنات دارویی چیست؟ کلسیم به عنوان یکی از ویتامین های اساسی و مهم برای رشد استخوان های بدن به شمار می رود. کلسیم کربنات دارویی نیز در بعضی مواد غذایی یافت می شود ولی با این حال ممکن است همیشه این مواد غذایی در دسترس ما قرار نداشته باشد بهتر بهتر است در این زمان از مکمل های آن استفاده کنیم. کمبود کلسیم کربنات در بدن انسان می تواند باعث بروز بسیاری از بیماری ها شود، بنابراین استفاده آن را باید جدی بگیریم. 

جهت کسب اطلاع از قیمت و خرید نانو لوله کربنی carbon nanotubes با نانو مواد گستران پارس تماس بگیرید.

آشنایی با کلسیم کربنات دارویی

کلسیم کربنات دارویی نوعی ترکیب است که باعث خنثی شدن کلریدریک در معده می شود و با افزایش PH فعالیت پپسین را مهار می کند. کلسیم کربنات جزو مکمل هایی است که تعادل سیستم ایمنی بدن را حفظ می کند. توده استخوانی در افراد و به خصوص زنان از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. کلسیم کربنات دارای مصارف زیادی که یکی از کاربرد های آن در مصارف دارویی و درمانی می باشد. 

کربنات کلسیم از موارد معدنی استخراج می شود و دارای خواص درمانی زیادی برای بدن انسان می باشد. در اینجا می خواهیم به برخی از خواص و کاربردهای کلسیم کربنات برای بدن بپردازیم.

خرید پودر نانو آلومینا را می توانید از طریق سایت نانو مواد گستران پارس انجام دهید.

 خواص کلسیم کربنات دارویی چیست؟

یکی از خواص کلسیم کربنات دارویی در ساخت داروهای مربوط به ناراحتی های معده می باشد. بیماران کلیوی به وجود کلسیم کربنات در بدن خود به شدت نیازمند هستند زیرا این ماده دارای خاصیت آنتی اسیدی می باشد. از کلسیم کربنات دارای خاصیت جذبی بالایی است بنابراین از آن برای ساخت دارو های ضد اسهال استفاده می شود. 

یکی دیگر از مزیت های سیار عالی کلسیم کربنات برای حفظ توده استخوانی بدن می باشد. زیرا کلسیم یکی از ترکیبات اصلی در اسکلت بدن به شمار می رود. جالب است بدانید کلسیم کربنات می تواند عملکرد اعصاب و عضله را متعادل کرده و در نتیجه موجب عملکرد بهتر قلب شود. زمانی که به فسفات غذا ترکیب می شود به کلسیم فسفات تبدیل می گردد، و این فرآیند در بدن افرادی که دارای نارسایی های کلیه هستند به درمان ازدیاد فسفات خون منجر می شود. 

خرید نانو کلی را می توانید از طریق سایت نانو مواد گستران پارس انجام دهید.

آشنایی با کلسیم کربنات دارویی

قابلیت های کلسیم کربنات دارویی چیست؟

پوکی استخوان، درمان ترش کردن معده، کاهش اسید معده، درمان به نرمی استخوان، استفاده به عنوان مکمل های غذایی. البته این نکته را فراموش نکنید که کمبود این ماده در بدن شما باید توسط انجام آزمایشات و تشخیص پزشک باشد و استفاده خودسرانه از کلسیم کربنات نه تنها کار درستی نیست، بلکه می تواند منجر به بروز ناراحتی های دیگری در شما شود. 

تداخلات دارویی در کلسیم کربنات دارویی نیز مانند بقیه داروهای مکمل وجود دارد و شما می توانید با مطالعه بروشور مربوط به آن از اطلاعات ارزنده ای در این رابطه استفاده کنید.  یادتان باشد استفاده از کلسیم کربنات می تواند موجب عدم جذب بعضی از داروها در بدن شود. 

یکی از این داروها آنتی بیوتیک ها هستند، پس یادتان باشد در زمان استفاده از آنتی بیوتیک ها از کلسیم کربنات استفاده نکنید و استفاده آن را به بعد موکول کنید. هر مکملی در بدن شما ایجاد یک سری عوارض جانبی می کند و این نکته خیلی حساسی نیست و به زودی برطرف می شود. استفاده بیش از حد از کلسیم کربنات موجب رسوب آن در عروق و بافت های نرم می شود. 

در صورت استفاده از کلسیم کربنات دارویی تمامی مزیت ها و معایب آن را در نظر داشته باشید، اگر با واکنش های شدید در بدن خود مانند یبوست شدید مواجه شدید حتما با پزشک خود در میان بگذارید و سریعا دارو را قطع کنید. استفاده از کلسیم کربنات برای خانم های باردار حتما باید طبق دستور پزشک تجویز شود و به هیچ عنوان این دارو را خودسرانه مصرف نکنید. 

خرید نانو کلسیم کربنات را می توانید از طریق سایت نانو مواد گستران پارس انجام دهید.

همیشه توصیه می شود مکمل ها را در کنار مواد غذایی حاوی ویتامین ها مصرف کنید مثلا همین کلسیم کربنات در بسیار میوه و سبزیجات وجود دارد و شما می توانید آنها را در کنار هم مصرف کنید. اگر فقط شما از مواد غذایی برای تامین کلسیم بدن استفاده کنید ممکن است کافی نباشد ولی اگر در کنار آن و با توجه به توصیه و در مشخص توسط پزشک از آن استفاده کنید می توانی به نتایج بهتری برسید. با توضیحاتی که درباره کلسیم کربنات دارویی داده شد تا اندازه ای به اهمیت بالای استفاده از این مکمل آشنا شدید. بنابراین نسبت به استفاده از آن در برنامه غذایی و دارویی خود کوتاهی نکنید.

سبد خرید