کاربرد فیوم سیلیکا در صنعت آرایشی و بهداشتی

کاربرد فیوم سیلیکا چیست؟ فیوم سیلیکا یکی از مواد پرکاربرد در صنعت آرایشی می باشد. فیوم سیلیکا پودری سفید رنگ و سبک است، از فیوم سیلیکا برای افزایش استحکام کششی و مقاومت به فرمولاسیون افزوده می شود. این ماده با داشتن سطح فعال بالا می تواند برای تهیه ژل مورد استفاده قرار گیرد. اروزیل به دلیل خاصیت حجم‌ دهندگی و همچنین صیقل‌ دهندگی به‌ عنوان پرکننده مورد استفاده قرار می گیرد. 

برای خرید نانو اکسید روی با ما در نانو مواد گستران پارس تماس بگیرید. 

کاربرد فیوم سیلیکا چیست؟

همانطور که در ابتدا به موضوع "کاربرد فیوم سیلیکا چیست" پرداخته ایم متوجه شده ایم که این ماده اساسی در تهیه تولید لوازم آرایشی در زمان های قبل در کشورهای اروپایی و آمریکایی مورد استفاده قرار گرفته است و در ایران نیز با تهیه این ماده مهم در تهیه لوازم آرایشی به تولید محصولات آرایشی پرداخته می شود. 

ولی در اینجا یک نکته وجود دارد و آن این است که در حال حاضر به دلیل تحریم ها این ماده با کیفیت عالی وارد ایران نمی شود و شرکت های تولید کننده لوازم آرایشی مجبور هستند که این ماده را از چین با کیفیت پایین و قیمت بالا خریداری کنند. خوشبختانه ایران در تلاش است تا بتواند فیوم سیلیکا را خود تولید کند تا از واردات این ماده از کشور چین بی نیاز شود. 

موضوع "کاربرد فیوم سیلیکا چیست" و استفاده از فیوم سیلیکا تنها در تولید لوازم آرایشی نمی باشد، بلکه در تولید بسیاری محصولات از آن استفاده می گردد. مثلا از این ماده برای تولید انواع چسب ها  مانند چسب های سیلیکونی حلالی، جهت صیقل دادن سطح سنگ ها، استحکام بخشی در محصولات مربوط به رنگ و رزین، صنعت داروسازی، صنعت ساخت سرامیک و ساخت باتری استفاده می شود. 

اهمیت شناخت کاربرد فیوم سیلیکا چیست؟

برای خرید سولفات مس با ما تماس بگیرید.

در ایران شرکتی وجود دارد به نام نانو جاذب پیشرفته نوین، این شرکت در مدت کوتاهی است که تحقیقات خود را در رابطه به مواد نانو و "کاربرد فیوم سیلیکا چیست" از مواد اصلی استفاده شده در لوازم آرایشی شروع کرده است. برای ساخت این ماده موثر و مهم از نیروهای متخصص در این زمینه استفاده شده است. متاسفانه در سال های اخیر واردات مواد اصلی و مهم در تولید محصولات بهداشتی بسیار زیاد شده و کشور چین نیز به دلیل تحریم هایی که برای ایران در نظر گرفته شده سو استفاده کرده و این مواد را با کیفیت پایین و قیمت بالا در اختیار کشور ما قرار میدهد، بدین منظور کشورمان تصمیم گرفته تا در این زمینه تا چند سال آینده به خودکفایی برسد.

 پیش بینی های بسیار روشن و عالی برای فروش فیوم سیلیکا شده و نه تنها نیاز کشور را برآورده خواهد کرد، بلکه می توان آن را به کشورهای دیگر نیز صادر کرد. در حال حاضی چسب های ساخته شده توسط نانو فیوم سیلیکا برای صادرات به کشورهای دیگر آماده شده است، ماده فیوم سیلیکا یک ماده آبگریز بوده و ژل شونده می باشد. در اینجا می خواهیم از جمله مزایای استفاده از فیوم سیلیکا را برای شما بگوییم.

برای خرید کلسیم کربنات دارویی با ما تماس بگیرید.

مزایا و کاربرد فیوم سیلیکا چیست؟

  • خاصیت جریان پذیری و پراکندگی خوب؛
  • در کاربردهای چسبندگی بسیار خوب عمل می کند؛
  • از تعریق جلوگیری می کند و این یکی از مزیت های عالی برای استفاده در لوازم آرایشی به شمار می رود؛
  • پایداری مکانیکی و حرارتی؛
  • مناسب برای فرمولاسیون های کرمی و پودری؛
  • ماده ای بسیار موثر در سیستم های پوششی برای پایدار سازی پیگمنت ها و جلوگیری از خوردگی؛
  • بهبود جریان در پوشش های پودری؛
  • کاربرد در فرمولاسیون های سیلیکون و بهبود خواص مکانیکی.

فیوم سیلیکا همانطور که گفته شده جزو مواد اصلی و با اهمیت برای ساخت بسیاری از محصولات آرایشی و غیره محسوب می شود. از جمله کاربردهای بسیار مهمی که باید آن باید نام برد عبارتند از:

  • رنگ و سیستم های پوششی؛
  • استفاده در چسب ها؛
  • استفاده در تولید ضد آفتاب ها؛
  • استفاده در مواد ضد تعریق و محصولات مربوط به محافظت از دهان؛
  • استفاده در محصولات شوینده مانند انواع شامپو ها و نرم کننده ها؛
  • کاربرد و استفاده در محصولات مربوط به پوست.

برای خرید فیوم سیلیکا (ایروزیل) با ما تماس بگیرید.

اهمیت شناخت کاربرد فیوم سیلیکا چیست؟

تولید فیوم سیلیکا به دلیل داشتن حساسیت هایی در کنترل تولید آن دارای خط تولید بسیار پیچیده ای می باشد، همین امر سبب شده تا این ماده بیشتر در انحصار چند کشور ابرقدرت باشد. ایران در صدد آن است که بتواند فیوم سیلیکا را با کیفیت عالی در حد کشورهای انحصار طلب تولید کند و برای تولید محصولات خود از آن کمک بگیرد. دانش نانو بیش از هر چیز در دنیای امروز مورد نیاز کشورهای در حال توسعه می باشد. خوشبختانه کشور ایران نیز در زمینه علم نانو در حال پیشرفت می باشد. 

سبد خرید