مهم ترین کاربردهای نانو اکسید گرافن

اکسید گرافن یک لایه تک اتمی است که در اثر یک عملکرد اکسیداسیون قوی گرافیت ساخته می شود و نسبت به گرافن ارزان تر است. به عبارتی می توان گفت اکسید گرافن نوع اکسید شده گرافن است و با اکسیژن پوشانده شده است. در اینجا کاربردهای نانو اکسید گرافن در حیطه های متفاوت می پردازیم.

برای خرید سولفات مس با ما تماس بگیرید.

کاربردهای نانو اکسید گرافن در صنعت الکترونیک

گرافن ماده ای است که به دلیل داشتن یک سری خواص فیزیکی کاربرد فراوانی در صنعت الکترونیک دارد. علاوه بر خواص فیزیکی باید قابلیت تحرک ذرات باردار را نیز به آن اضافه کرد. همین امر سبب شده تا گرافن به عنوان یک رسانای قوی در صنعت الکترونیک و کاربرد آن در ترانزیستورها محسوب شود. 

کاربردهای نانو اکسید گرافن در الکترو نوری

کاربرد گرافن در عرصه الکترو نوری یکی از تولیدات جدید استفاده از گرافن می باشد. از این ماده مهم برای تولید صفحات لمسی، نمایشگر های کریستال نوری، گرافن برای قابل استفاده بودن در الکترو نوری باید این قابلیت را داشته باشد تا 90 درصد نور را از خود عبور دهد و همچنین دارای رسانایی بالایی باشد. همین ویژگی ها موجب شده تا گرافن به عنوان یک گزینه خوب برای استفاده در الکترونوری به شمار رود. 

کاربردهای نانو اکسید گرافن در ساخت و تولید کامپوزیت

جالب است بدانید گرافن بسیار سخت و محکم  و در عین حال بسیار سبک است و این یکی از خاصیت های بارز این ماده به شمار می رود. فضاپیماها وسیله هایی هستند که برای ساخت بدنه آنها از بالاترین تکنولوژی استفاده می شود. نانو اکسید گرافن نیز به دلیل خواص محکم بودن و سبک بودن برای ساخت این فضا پیما ها استفاده می شود. 

برای خرید کلسیم کربنات دارویی با ما تماس بگیرید.

البته هنوز استفاده از نانو گرافن برای تولید بدنه فضاپیماها به تولید انبوه نرسیده و هنوز در مرحله آزمایش است ولی به زودی این اتفاق خواهد افتاد. علاوه بر سبکی و استقامت نانو اکسید گرافن دارای خاصیت الکتریکی است، و همین ویژگی منحصر به فرد سبب شده تا در زمان استفاده آن در فضا پیما ها، آنها را از آسیب های ناشی از رعد و برق در امان نگه دارد. 

استفاده از نانو اکسید گرافن در صنعت داروسازی 

دانشمندان با استفاده از پلیمر رسانا و نانو ورق های اکسید گرافن توانسته اند نانو حامل های دارویی را بسازند. بعضی از داروهایی که استفاده می کنیم بعد از استفاده در بدن ممکن است عوارضی ایجاد کند و دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که می توان برای آزاد سازی هدفمند دارو از نانو اکسید گرافن استفاده کرد. 

این تحقیق از آنجایی شروع شد که محققان توانستند نانو ساختاری را کشف کنند که به آزاد سازی دارو در نقطه مورد نظر منجر شود. نانو اکسید گرافن با عملکرد فوق العاده ای که در داروسازی و درمان سرطان داشته است، سبب شده تا کاربرد آن در سیستم های انتقال دارو های غیر سرطانی نیز تعمیم داده شود. 

کاربردهای نانو اکسید گرافن در الکترو نوری

 

کاربرد گرافن به عنوان یک فیلتراسیون قوی

نانو اکسید گرافن را می توان یک فیلتر عالی دانست که با وجود اینکه به راحتی آب را از خود عبور می دهد ولی سایر مایعات و گازها را از خود عبور نمی دهد. ولی غیر از فیلتر بودن این ماده یکی دیگر از ویژگی های گرافن به دلیل نازک بودن و می تواند به عنوان یک مانع میان دو ماده قرار بگیرد و به صورت الکترونیکی فشار و کشش را اندازه گیری کند. طبق تحقیقات به عمل آمده می توان از فیلتر گرافن برای تصفیه آب، سیستم های آب شیرین کن مورد استفاده قرار دارد. 

جهت خرید نانو اکسید آهن مغناطیسی و کسب اطلاع از قیمت نانو اکسید آهن مغناطیسی با نانو مواد گستران پارس تماس بگیرید.

کاربردهای نانو اکسید گرافن در ذخیره انرژی 

یکی از معایبی که باتری ها دارند بعد از شارژ شدن زمان زیادی را صرف شارژ مجدد می کنند. بنابراین اگر بخواهیم علاوه بر مزیت ظرفیت بالای شارژ، شارژ شدن سریع را هم به آن اضافه کنیم، باید در این باتری ها از گرافن استفاده شود. استفاده از نانو اکسید گرافن علاوه بر دو ویژگی قبلی طول عمر بالاتری را نیز برای آن به همراه دارد. به تازگی از گرافن برای ساخت ابر خازن ها نیز استفاده شده است. 

کاربردهای نانو اکسید گرافن برای ساخت ترانزیستور

ترانزیستور یکی از قطعات مهم الکتریکی است. که کارش تقویت مدار می باشد. 

خرید نانو کلی را می توانید از طریق سایت نانو مواد گستران پارس انجام دهید.

کاربردهای نانو اکسید گرافن در ساخت نمایشگرهای لمسی انعطاف پذیر

دو ویژگی شفافیت و استحکام سبب شده تا از گرافن برای ساخت نمایشگرهای لمسی انعطاف پذیر استفاده شود. این نمایشگرها در مقابل ضربه  و فشار بسیار مقاوم عمل می کنند. 

سبد خرید