فرآیند تولید آیروزیل (اروزیل) چگونه است؟

فرآیند تولید آیروزیل موضوع مورد بررسی این هفته از سایت نانو مواد گستران پارس می باشد. امروزه صنعت پیشرفت زیادی کرده‌است و مواد صنعتی مختلفی در آن ساخته شده‌اند که به راحت‌تر شدن کارها کمک کرده و کاربردهای فراوانی دارد. بسیاری از این مواد، مشتقات مواد دیگر هستند و از ایجاد تغییرات گسترده در آنها، پدید می‌آید. در مواد جدید علاوه بر داشتن ویژگی های ماده قبلی، ویژگی های جدید و به روزی دارند. این ویژگی ها موجب میشود که استفاده از مواد جدید تولید شده نسبت به مواد قدیمی بیشتر باشد.

 

 

اگر میخواهید بدانید که آیا نانوذرات به سلامت انسان آسیب می رسانند یا خیر این مطلب را مطالعه کنید.

 

فرایند تولید آیروزیل چگونه است؟

یکی از مواد شیمیایی که با ایجاد تغییرات مختلف، به وجود می آید، اروزیل است. فرایند تولید آیروزیل ( اروزیل ) از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل سایت نانومواد که عرضه کننده انواع مواد نانو و شیمیایی می باشد، قصد دارد در این مقاله شما را با فرآیند تولید آیروزیل (اروزیل) آشنا سازد. اگر تمایل دارید تا با ماده و فرایند تولید آن آشنا شوید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

برای آشنایی با اصول ایمنی و بهداشتی کار با نانومواد این مطلب را مطالعه کنید.

 

آیروزیل چیست؟

اروزیل یا همان فوم سیلیکا، پودری کریستالی و سفید رنگ است که با استفاده از ذرات بسیار ریز و میکروسکوپی سیلیس تهیه می شود. این ذرات به دلیل خاصیتی که دارند می توانند انواع مواد گازی، جامد و یا مایع را جذب کنند. از این ماده استفاده های زیادی را به عنوان رطوبت گیر میشود.

 

برای آشنایی با کاربرد نانو ذرات مس در صنعت شیلات این مطلب را مطالعه کنید.

 

اروزیل توانایی جذب رطوبت به اندازه وزن خود را دارد. فرمول شیمیایی اروزیل SiO2  می باشد و جرم مولی آن برابر با ۶۰ گرم بر مول می باشد. این ماده کاملا بدون بو بوده و هیچگونه اثری در هوا ایجاد نمی کند. در ادامه با فرآیند تولید آیروزیل (اروزیل) آشنا خواهید شد. 

 

فرایند تولید آیروزیل

اروزیل یکی از پرکاربردترین مواد در صنعت می باشد. برای تهیه اروزیل ابتدا فوم سیلیس به وسیله تبخیر گاز تتراکلرید در گرمای ۳۰۰۰ درجه سانتیگراد، ساخته می سود. پس از آن با فوم سبز ساخته شده با اکسیژن و هیدروژن واکنش داده و در نهایت اروزیل ساخته میشود. فرآیند تولید اروزیل بسیار پیچیده است، اما به دلیل کاربرد های زیادی که دارد، بسیاری از کارخانه های، اقدام به تولید آیروزیل می نمایند. در ادامه چندین مورد از کاربرد های آیروزیل برای شما بیان خواهد شد. 

 

کاربرد های فرایند تولید آیروزیل

استفاده در صنعت چاپ:

یکی از مصارف اروزیل در صنعت چاپ می باشد. استفاده از اروزیل در جوهر های مورد استفاده در چاپگر ها، مزایای زیادی برای آن ها دارد. استفاده از این ماده در جوهر های چاپ، باعث افزایش غلظت و کنترل گرانروی، افزایش جلا، افزایش وضوح و… می شود. همچنین، باعث یکنواختی رنگ برروی تصویر چاپ شده خواهد شد. 

 

برای اطلاع از خواص الکترومغناطیسی نانو اکسید مس این مطلب را مطالعه کنید.

 

استفاده در لوازم آرایشی:

یکی دیگر از مواردی که موجب میشود سختی فرایند تولید آیروزیل، نسبت به عدم استفاده از آن به صرفه باشد، خاصیت روشن کنندگی آن است. از این ماده در تولید برخی از لوازم های آرایشی استفاده می شود. در کرم پودر های رنگ روشن، از اروزیل برای روشن کردن آن استفاده می شود. همچنین این ماده توانایی ایجاد غلظت را دارد و برای غلیظ کردن لوازم آرایشی مختلف، از آن استفاده می شود. 

 

استفاده در پزشکی:

از اروزیل در صنعت پزشکی استفاده های متعددی می شود. بطور مثال از آن بعنوان نگهدارنده در تولید دارو ها استفاده می شود و حتی در محفظه قرص ها، بعنوان رطوبت گیر از آن استفاده می شود. از مزایای دیگر آیروزیل برای پزشکی، می توان به استفاده از آن بعنوان مواد اولیه، برای ساخت کامپوزیت های دندان نام برد. این ماده بسیار پرکاربرد می باشد و استفاده های زیادی از آن در بخش های مختلف می شود. از دیگر استفاده های آن می توان در صنعت بسته بندی مواد غذایی، تولید رنگ و... نام برد.

 

فرآیند تولید آیروزیل (اروزیل)، بسیار سخت و دشوار است و نمی توان در کارگاه های معمولی به اروزیل با کیفیت دست پیدا کرد. برای تولید آیروزیل، نیاز است که به کارخانه های مجهز به دستگاه های پیشرفته و کوره های بزرگ، دسترسی داشته باشیم. آیروزیل بی کیفیت نمی تواند نیاز های بخش های مختلفی صنعت را برطرف نماید.

 

برای مشاهده 5 کاربرد نانوذرات در زندگی روزمره این مطلب را مطالعه کنید.

 

اگر شما نیز در فعالیت خود نیاز به آیروزیل دارید، می توانید به سایت نانومواد مراجعه کنید. این سایت یکی از بزرگترین عرضه کنندگان انواع مواد شیمیایی و حلال ها می باشد. شما میتوانید با مراجعه به سایت نانو مواد گستران پارس و پس از مشورت با مشاوران بخش پشتیبانی، اقدام به تهیه اروزیل نمایید‌. 

 

برای خرید سولفات مس با ما تماس بگیرید

 

سبد خرید