فرمول شیمیایی قرص های کلسیم چیست؟

در این مطلب با فرمول شیمیایی قرص های کلسیم آشنا می شویم. یکی از مهمترین مسائلی که در ساخت و تولید قرص ها مهم است، نحوه تشکیل آن از مواد مختلف و همچنین میزان ترکیب کردن آنها می باشد. از این رو نیاز است که داروسازان میزان مشخصی از مواد مختلف را با یکدیگر ترکیب کنند تا داروی مورد نظر، با دوز مشخص ساخته شود.

 

برای خرید کلسیم کربنات دارویی با ما تماس بگیرید

 

 

فرمول شیمیایی قرص های کلسیم چیست؟

قرص های کلسیم نیز از همه قاعده پیروی می کنند. این قرص ها از کلسیم خالص در شکل نشدند و ترکیبات شیمیایی مختلفی دارند. فرمول شیمیایی هر کدام از قرص های کلسیم با دیگری متفاوت است. به همین دلیل اگر شما قصد آشنایی با مواد سازنده این قرص‌ها را داشته باشید، باید با فرمول شیمیایی آنها آشنا شوید.

این امر منجر شده است که سایت نانو مواد در این مقاله تصمیم داشته باشد شما را با فرمول شیمیایی قرص های کلسیم دار آشنا سازد.

فرمول شیمیایی چیست؟

فرمول شیمیایی یک معادله نوشتاری می باشد که به کمک حروف اختصاری برای هر اتم و زیروند های عددی برای نشان دادن تعداد اتم ها در یک مولکول، استفاده می شود. این فرمول ها شکل نوشتاری یک مولکول هستند و اجزای سازنده‌ی آن را نشان می دهند.

 

برای اینکه 5 کاربرد مهم نانو کربنات کلسیم را بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

 

فرمول شیمیایی به ما کمک می کند که مولکول های مختلف را بتوانیم از یک دیگر به راحتی تشخیص دهیم و ترکیبات آن را شناسایی کنیم. در قرص های کلسیم نیز این امر صادق است و به کمک فرمول شیمیایی می توان مواد سازنده‌ی آن را تشخیص داد. در ادامه فرمول شیمیایی قرص های کلسیم، برای شما بیان خواهد شد.

فرمول شیمیایی قرص های کلسیم

قرص های کلسیم انواع مختلفی دارند. در ادامه فرمول شیمیایی چندین مورد از مهمترین قرص های کلسیم، برای شما بیان خواهد شد‌.

کلسیم سیترات:

کلسیم سیترات یکی از مهم ترین و مشهور ترین قرص های کلسیم می باشد که در درمان کمبود کلسیم، بسیار تاثیرگذار است. Ca3(C6O12H6)2  فرمول شیمیایی کلسیم سیترات می باشد. مولکول های کلسیم سیترات دارای جرم مولی ۴۹۸ گرم بر مول می باشد. از این ماده علاوه بر استفاده در قرص های کلسیم، به عنوان نگه دارنده و طعم دهنده مواد غذایی نیز استفاده می شود. 


کلسیم گلوکونات:

کلسیم گلوکونات یکی از قرص های پرکاربرد کلسیم می باشد که در درمان هیپوکلیسمی، تاثیر زیادی دارد. این قرص دارای فرمول شیمیایی C12H22Ca14   می باشد. مولکول های کلسیم گلوکونات دارای جرم ۴۳۰ گرم بر مول هستند.

 

برای اینکه بدانید نانو کربنات کلسیم چیست این مطلب را مطالعه کنید.

 

استفاده از قرص های کلسیم گلوکونات دارای عوارض جانبی تهوع، یبوست و افزایش جریان ادرار می باشد. اما بطور کلی این دارو موثر ترین دارو در درمان کمبود کلسیم شدید بدن می باشد. توصیه می شود این دارو برای افرادی که دارای سنگ کلیه کلسیمی هستند، تجویز و مصرف نشود. 


قرص های نانو کلسیم کربنات:

قرص های نانوکلسیم کربنات که در آن ها از فرمول شیمیایی CaCO3  استفاده می شود، از قرص های کلسیم نانو هستند. در این قرص ها از نانوذرات کلسیم کربنات استفاده می شود. این قرص ها به دلیل خواص نانو ذره ای که دارند، دارای جذب راحت و سریع تر نسبت به قرص های معمولی هستند و از عوارض جانبی کمتری برخوردار هستند.

 

برای اطلاع از کاربرد نانو کلسیم کربنات در چسب سازی این مطلب را مطالعه کنید.

 

این محصول معمولا به صورت یک قرص در روز ترجیحا یک ساعت بعد از غذا مصرف می شود. اما ممکن است پزشک یا داروساز شما دستور مصرف دیگری را به شما تجویز کرده باشند که برای شما مناسب تر است. به صورت مرتب و مداوم از این قرص استفاده کنید تا اثرات مفید آن باقی بماند. توصیه می شود که در زمان مصرف این محصول به صورت مرتب و روزانه مقدار زیادی آب بنوشید.

 

درمان راشتیسم، آرتروز و سایر درد ها


قرص های کلسیم می تواند درمان بسیاری از دردها، مانند راشتیسم، آرتروز و سایر درد های استخوان باشد‌. به همین دلیل قرص های کلسیم در انواع مختلف با فرمول های شیمیایی متفاوتی ساخته می شوند. سایت نانو مواد تلاش کرده است که در این مقاله فرمول شیمیایی قرص های کلسیم را برای شما معرفی کرده و شما را تا حدودی با موارد مصرف آن ها آشنا سازد.

 

برای دیدن کاربرد نانو کلسیم کربنات در ساخت کاغذ این مطلب را مطالعه کنید.

 

قرص نانو کلسیم کربنات همانطور که از اسم آن مشخص است از نانو کلسیم کربنات تهیه می شود. شما می توانید برای تهیه ی انواع مواد نانو، به سایت نانو موارد مراجعه کرده و پس از مشورت با متخصصان و مشاوران فعال در این سایت، نسبت به تهیه ی هر کدام از نانو ماده ها، اقدام نمایید.

سبد خرید