پودر نانو کلسیم کربنات در صنایع داروسازی چه استفاده ای دارد؟

موضوع مورد بررسی کاربرد پودر نانو کلسیم کربنات می باشد. مواد نانو را می‌توان یکی از ماده های جدید در صنعت نام برد. نانومواد ها در بخش‌های مختلف صنعتی کاربرد دارند. به عنوان مثال از این مواد در بخش نساجی و مواد شوینده، استفاده های زیادی می شود. اما می‌توان مهمترین مورد مصرف نانو مواد را در صنایع پزشکی، علی الخصوص داروسازی دانست. بسیاری از نانو مواد ها در داروسازی کاربرد دارد. یکی از این نانو ماده ها، پودر نانو کلسیم کربنات میباشد.

 

 

جهت کسب اطلاع از کاربرد نانو دی اکسید تیتانیوم در کشاورزی این مطلب را حتما مطالعه نمایید.

 

پودر نانو کلسیم کربنات در صنایع داروسازی، چه کاربردی دارد؟ 

 

از این پودر ساخت انواع داروهای مختلف استفاده می گردد. به همین دلیل سایت نانو مواد رصد دارد اطلاعاتی را در مورد اینکه پودر کلسییم چه استفاده در داروسازی دارد را به شما ارائه دهد. برای آشنایی با این نانو مواد، این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

 

کاربرد پودر نانو کلسیم کربنات چیست؟
 

کلسیم کربنات خود یکی از مواد پرکاربرد در ساختمان سازی، صنایع و... می باشد. با ریست کردن ابعاد ذرات کلسیم کربنات به اندازه زیر ۱۰۰ نانومتر، میتوان آنها را به نانو کلسیم کربنات تبدیل کرد. نانو کردن ذرات این ماده، موجب به وجود آمدن خواص جدیدی در آن ها می شود. این امر باعث می گردد که این نانو مواد در بخش های دارو سازی نیز کاربرد داشته باشند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد کلویید اکسید گرافن کلیک کنید.

 

از این رو می‌توان گفت پودر نانو کلسیم کربنات، ذرات نانو متری هستند که حداقل یکی از مولفه های طول، عرض یا ارتفاع آن ها، زیر ۱۰۰ نانومتر باشد. این مواد آن می توان از طریق روش های مکانیکی و با آسیاب کردن کلسیم کربنات به دست آورد؛ بلکه باید از روش های شیمیایی مانند رسوب دهی محلول آبی نیترات کلسیم در محلول اشباع شده کربنات سدیم استفاده کرد.

 

کاربرد پودر کلسیم کربنات در دارو سازی
 

پودر کلسیم کربنات یکی از مواد های مهم در داروسازی و داروسازی محسوب می شود. این ماده به نوعی یک مکمل غذایی است و می‌تواند کمبود کلسیم را در بدن جبران کند. بنابراین در داروهای مختلفی برای این امر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

جهت اطلاع از کاربرد سولفات مس این مقاله کاربردی را از دست ندهید.

 

البته این خانواده در بخش های متفاوتی کاربرد دارد که در ادامه به صورت کامل برای شما بیان خواهد شد.


داروهای تامین کننده کلسیم:

 

کمبود کلسیم در بدن موجب بیماری های استخوان می شود. در کودکی موجب راشتیسم و در بزرگسالی پوکی استخوان و آرتروز را می توان ناشی از کمبود کلسیم دانست. به همین دلیل نیاز است که افرادی که از کمبود کلسیم رنج می برند از داروهای تامین کننده کلسیم استفاده کنند. در این دارو ها از پودر نانو مواد کلسیم، استفاده می شود. این نانوماده بخش زیادی از نیاز داروهای کلسیم را برطرف می نماید. 


داروهای ضد اسید:

 

برخی از افراد که دارای مشکل معده هستند، باید برای کاهش اسید معده و درمان زخم معده، از داروهای ضد اسید استفاده نمایند. در این دارو ها باید از موادی استفاده شود که ph  محیط را افزایش دهد. یکی از استفاده های پودر نانو کلسیم کربنات در داروسازی، این است که می تواند ph  محیط را افزایش دهد. بنابراین در داروهای مربوط به زخم معده، در داروسازی از پودر نانو کلسیم کربنات استفاده می کنند. 


درمان هیپوکلسمی:

 

هیپوکلسمی بیماری ای است که مستقیما به کمبود کلسیم در خون، اتلاق می شود. در درمان این بیماری، پزشکان از پودر نانوکلسیم کربنات، استفاده می کنند. این دارو ها با داشتن نانو کلسیم کربنات، به درمان بیماری هیپوکلسمی کمک می کند.

 

خواص ضد باکتریایی نانو اکسید منیزیم را در این مطلب مطالعه کنید.


رنگ دانه ها:

 

پودر نالوس کلسیم و کربنات به دلیل رنگ سفیدی که دارد می تواند یکی از جایگزین های مناسب به جای دی اکسید، در رنگدانه های خوراکی باشد‌. از نظر داروسازی نیز جایگزین کردن این نانوماده با دی اکسید تیتانیوم، بسیار مفید و لازم است. 

 

استفاده از نانو مواد ها در قسمت های مختلفی از صنعت و داروسازی می باشد. پودر نانو کلسیم کربنات در داروسازی کاربرد های زیادی دارد. سایت نانو مواد تلاش کرده است در این بخش مهم ترین کاربرد های نانو کلسیم کربنات در داروسازی را برای شما بیان کند.

 

برای اینکه در مورد تاثیر فناوری نانو در کشاورزی بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر نانو ماده ها و همچنین تهیه‌ی پودر نانو مواد کلسیم کربنات، به سایت نانومواد مراجعه کرده و پس از کسب راهنمایی های لازم از مشاوران و متخصصان فعال در این شرکت و همچنین مشاهده‌ انواع نانو مواد موجود در سایت اقدام به خرید اینترنتی از سایت نانو مواد گستران پارس نمایید.

سبد خرید