کاربرد نانو اکسید مس در صنایع سرامیک سازی

از نانو ذرات ها استفاده های فراوانی می شود این تکنولوژی در تمام عرصه ودر ساخت صنایع مهم و اساسی مورد استفاده قرار می گیرد. نانوذرات مس دارای خاصیت الکتریکی بالایی است و همچنین ویژگی های بسیار خوبی مانند شکل پذیری سرامیک، سختی و ضخامت در فلزات و انعطاف پذیری بالا را دارد. نانو ذرات تاثیر بسیار بدی بر روی محیط زیست می گذارد و کارخانه های استفاده کنند باید در هنگام مصرف آن نکاتی را جهت سلامت محیط زیست رعایت کنند.

اگر میخواهید بدانید نانو اکسید مس چیست، این مطلب را مطالعه کنید.

 

کاربرد نانو اکسید مس در صنایع سرامیک سازی

برای ساخت نانو اکسید مس دو عامل نیاز است استات مس به عنوان ماده اولی و دیگری هیدروکسید سدیم به عنوان ماده تثبیت کننده. افرادی که در تماس با نانو اکسید مس مشغول به کار هستند باید نکات ایمنی را رعایت کنند زیرا بشدت در انسان موجب ایجاد آلرژی پوستی می شود. همچنین استنشاق این ماده برای سلامتی کاملا مضر است و در بدن علائمی شبیه به سرماخوردگی یا آنفولانزا ایجاد می کند. کاشی و سرامیک یکی از پرمصرف ترین محصولاتی هستند که مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین استقامت و مقاومت این محصولی امری بسیار مهم تلقی می شود. 

 

برای اینکه بدانید اکسید روی چیست این مطلب را مطالعه کنید و برای خرید با ما تماس بگیرید.

کاربرد های نانو اکسید مس

نانو اکسید مس یکی از پرکاربرد ترین تکنولوژیها در عرصه صنعت است که امروزه بیش از پیش به وجودش نیاز است. نانو اکسید مس کاربرد های فراوانی دارد ولی یکی از کاربردهای مهم آن در صنعت سرامیک سازی می باشد. نیاز به این ماده در صنعت سرامیک سازی به قدری لازم است که که بدون وجود نانو اکسید مس امکان تولید سرامیک وجود ندارد. همچنین از نانو اکسید مس در صنایع لعاب سازی فلزات استفاده می شود. یکی از خواص نانو اکسید مس خاصیت ضد باکتریایی آن است به همین دلیل از آن در صنایع پزشکی استفاده می شود.

 

برای اینکه بدانید گرافن چیست و چه کاربردهایی دارد این مطلب را مطالعه کنید و برای خرید با ما تماس بگیرید.

 

نانو ذرات مس در کاشی و سرامیک

 

استفاده از نانو ذرات مس در کاشی و سرامیک یکی از کاربردی ترین مزیت های این تکنولوژی به شمار می آید. بر اساس تحقیقاتی که بر روی این ماده و تاثیری بر صنعت سرامیک سازی انجام شده است نانو اکسید مس سبب ایجاد محافظی سخت و محکم بر روی سرامیک و کاشی می کند.

 

برای دیدن 4 دسته بندی مختلف نانو مواد ، این مطلب را مطالعه کنید.

 

همچنین به وسیله آن شفافیت بینظیری می توان به سرامیک بخشید که نه تنها در زمینه زیبایی بلکه از نظر استقامت در آن موثر می باشد. از نانو سرامیک مس جهت مات کردن و سفید کردن و براقیت هم استفاده می شود. استفاده از نانو اکسید مس در صنعت سرامیک سازی باعث محافظت سطح کاشی در برابر ضربات سخت می باشد و بقدری آن را محکم می کند که در مقابل ضربات تا اندازه زیادی ایمن می ماند، به همین دلیل است که از سرامیک و کاشی حتی برای نمای بیرونی ساختمان ها استفاده می شود.

 

برای دانستن 5 کاربرد مهم نانو اکسید مس این مطلب را مطالعه کنید.

 

آبگریزی سرامیک

همچنین آبگریزی سرامیک را بالا می میبرد تا حدی که به هیچ عنوان آب و رطوبت به آن نفوذ نمی کند. از این جهت از کاشی و سرامیک بستر در جاهای رطوبتی مانند دستشویی، حمام و کف آشپزخانه استفاده می شود. نانو اکسید مس بر روی کاشی همچون اپوکسی عمل کرده و از آن محافظت می کند و آسیب پذیری آن را کاهش می دهد. گفتیم یکی از مزیت های نانو اکسید مس آنتی باکتریال بودن آن است.

برای اطلاع از خواص الکترومغناطیسی نانو اکسید مس این مطلب را مطالعه کنید.

 

زیرا باعث می شود هیچگونه باکتری و میکروب بر روی آن نفوذ نکند. از جمله کاربرد های نانو اکسید مس بر روی سرامیک و کاشی به دلیل همین آنتی باکتریال کردن آنها است. صنعت ساختمان با سلامت جامه رابطه تنگاتنگی دارد. آنتی باکتریال کردن سرامیک ها و کاشی ها به دلیل استفاده از آنها در بیمارستان ها و ساختمان های مسکونی امری ضروری و طبق استاندارد جهانی می باشد. شاید شنیده باشید که از قدیم گفته اند که فلزات طبیعی خاصیت های ضد بیماری و آنتی باکتریایی دارد.

 

وسایل بیمارستانی در قدیم از جنس مس

مصداق این سخن اینجا به اثبات می رسد که این حرف کاملا صحیح است و فلزاتی مانند مس نیز ضد باکتری و انگل می باشد. مثلا وسایل بیمارستانی در قدیم از جنس مس ساخته می شد زیرا ضد باکتری بود و به سلامت انسان آسیبی وارد نمی کرد.

 

برای اینکه از خواص نانو ذرات مطلع شوید این مطلب را بخوانید.

در نانو ذرات مس نسبت سطح به حجم بالاتر است به همین دلیل است که ویژگی آنتی باکتریالی در آن بالاتر است. صنعتگران کاشی و سرامیک از نانو اکسید مس در مراحل پایانی ساخت کاشی و سرامیک از این ماده جهت استحکام و بهداشتی شدن بیشترش استفاده می کنند. 

با نانو مواد گستران پارس همراه باشید.

سبد خرید