نقش پودر روی در استخراج طلا

نقش پودر روی در استخراج طلا چیست؟ اگر از لحاظ ظاهری بخواهیم پودر روی را برای شما معرفی کنیم، پودر روی نوعی فلز است که به رنگ خاکستری مایل به نقره ای می باشد. این فلز در مجاورت رطوبت تیره می شود. از فلز روی برای بازیابی فلزات گرانبها مانند طلا مورد استفاده قرار می گیرد.

برای خرید سولفات مس با ما تماس بگیرید.

این فلز بی بو و نا محلول در آب است البته جالب است بدانید فلز روی قابل اشتعال است و از آن برای تولید سوخت در موشک ها مورد استفاده قرار میگیرد. بنابرای در نگهداری آن باید دقت زیادی داشت و در معرض حرارت زیاد و مکان هایی که به آتش نزدیک است قرار نگیرد. اما در حالت عادی نگه داری آن هیچ خطری را به همراه ندارد.

فلز روی جزو فلزهای بسیار کاربردی به شمار رفته و بعد از آهن، آلومینیوم و مس بسیار کاربرد دارد. اما اگر بخواهیم بدانیم نقش پودر روی در استخراج طلا چگونه است و چگونه می توان توسط آن به بازیابی فلز طلا پرداخت باید به مواردی که برای شما گفته می شود توجه داشته باشید.

برای خرید کلسیم کربنات دارویی با ما تماس بگیرید.

آشنایی با نقش پودر روی در استخراج طلا

هر فلزی از جمله فلز روی دارای یک پتانسیل الکتریکی مشخص می باشد، بعضی از فلزها پتانسیل الکتریکی بالایی دارند و برخی دیگر پتانسیل الکتریکی پایینی دارند. پتانسیل الکتریکی با توجه به پتانسیل هیدروژن مورد سنجش قرار می گیرد. فرآیند بدین صورت است که فلزاتی که دارای پتانسیل کمتری هستند فلزات دارای پتانسیل بالا را جذب می کنند.

فلز روی نیز جزو فلز با پتانسیل کم است و می تواند فلزاتی مانند طلا که دارای پتانسیل بالایی است را به خود جذب کند. در بازار پودر روی به عنوان پودر زینک نیز شناخته می شود. فرایند بدست آمدن فلز روی به این ترتیب است که در ابتدا سنگ رو از معدن استخراج می شود و بعد در کارخانه به صورت شمش در می آید و در انتها با تغلیظ بخار روی به وجود می آید. از فلز روی در بسیاری موارد استفاده می شود در اینجا به برخی از کاربردی های آن می پردازیم.

برای خرید فیوم سیلیکا (ایروزیل) با ما تماس بگیرید.

 

نقش پودر روی در استخراج طلا

کاربرد نقش پودر روی در استخراج طلا

تولد کربنات روی

استفاده در صنعت داروسازی

استفاده از پودر روی برای تولی مواد منفجره

استفاده در ساخت باتری

استفاده در ایجاد گالوانیزه کردن فولاد

استفاده جهت بازیابی و استخراج فلزات گرانبها

عاملی که از خوردگی جلوگیری می کند

استفاده در صنعت آرایشی و ساخت انواع دئودورانت ها و شامپوهای ضد شوره از فلز روی برای بازیابی انواع فلزات گرانبها استفاده می شود، فلز روی عاملی رسوب دهنده برای فلزات گرانبها مانند طلا و پلاتین به شمار می رود. فلز روی تنها فلزی است که از آن برای جداسازی طلا از محلول های سیانیدی مورد استفاده قرار می گیرد.

فرآیند بدست آوردن و جدا سازی طلا بدین صورت است که در ابتدا اکسیژن را از محلول سیانیدی جدا کرده و پس از فیلتر کردن آن، محلول را از یک مخزنی که ته آن به صورت مخروطی است قرار می دهند و سپس پور روی و نمک های سرب را به آن اضافه می کنند. بعد از اینکه ایت ترکیب ایجاد شده طلا به صورتی جالب رسوب می کند. در موقعی که طلا رسوب می کن طلا ته نشین نمی شود، بلکه به صورت کف در سطح محلول بالا می آید.

خرید پودر نانو آلومینا را می توانید از طریق سایت نانو مواد گستران پارس انجام دهید.

در این شرایط باید طلا بدست آمده را توسط یک کاغذ صافی از محلول جدا کنیم و در آخر توسط اسید نیتریک طلا را خالص کنیم. در زمان استفاده از پودر روی حتما به خاطر داشته باشید تا در تماس مستقیم با چشم و پوست قرار نگیرد زیرا حساسیت ها و خطراتی را برای سلامتی شما به همراه دارد. استفاده از فلز روی از قدیم مرسوم بود و بعد ها با آدن روش هایی مانند استفاده از کربن فعال و دید نتایج بهتر استفاده از فلز روی کمی اهمیت خود را از دست داد.

حال گفتیم طلای بدست آمده در قسمت بالای محلول رسوب کرده با چهار روش به بازیابی و استخراج آن می پردازند: در قدم اول ابتدا توسط فیلتر ذرات ریز از محلول جدا می شود، و محلول شفافی به ما می دهد. در این مرحله محلول شفاف در برج خلاء قرار گرفته تا اکسیژن آن خارج شود. خارج شدن اکسیژن برای رسوب بهتر فلزات گرانبها بسیار اهمیت دارد. در مرحله آخر محلول بدست آمده از مرحله هواگیری به مخزن مخروطی انتقال داده می شود.

سبد خرید