الگوهای اولیه فعالیت تجاری در زمینه گرافن

گرافن یک نانو ماده جدید است که یک لایه از اتم های کربن دارد. این ماده به دلیل ویژگی های متمایزش توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این ویژگی ها شامل استحکام زیاد، هدایت الکتریکی و گرمایی، سبکی و کاربرد در حوزه های مختلف است.
تجار ی سازی اکتشافات علمی مانند گرافن نامشخص است، تأخیر زمانی بین توسعه علمی فناوری جدید و انتخاب آن، نشان دهنده حدی است که شرکت ها قادر به جذب دانش و به کارگیری آن در کاربردهای عملی هستند. بر اساس این دیدگاه، در این مقاله سه الگوی فعالیتی متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است.  ۱-  فرآیند خطی که بعد از کشف علمی، ثبت پتنت صورت می گیرد.  ۲-  پدیده که در آن، ابتدا فعالیت های شرکت بر بهبود فناوری double-boom متمرکز می شود و سپس دور ه ی توسعه محصول اتفاق می افتد.
۳-  مدل جاری که در آن کشف علمی و پتنت به طور همزمان در مقالات اتفاق می افتد. با تحلیل پتن ها و مقالات شرکت ها دریافتیم که گرافن در حال تجربه همزمان توسعه علمی و رشد پتنت است. تحلیل روند برخی کشورها و کاربردهای خاص نیز، و خطی را نیز دارد. double-boom نشانه هایی از مدل های انتخاب فناور ی های علم محور معمولاً امری دشوار است.
تصمیم گیری در این حوزه سریع است، اما عواملی مانند دانش محدود از آینده محصول، سازگاری ادغام فرآیند با روش های ساخت فعلی و عدم قطعیت پذیرش بازار، بر آن اثر می گذارد. به منظور شناسایی تفاوتهای ظریف در الگوهای تجاری سازی، این مقاله نحوه ورود و فعالیت های شرکت های اولیه در حوزه گرافن را مورد بررسی قرار می دهد.

منبع:

http://www.nano.ir/index.php?ctrl=paper&actn=paper_view&id=3454&lang=1

تولید و فروش گرافن

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *